شاعری در مراسم بازدید همیاران محیط زیست از مرکز معاینه فنی خودرو عنوان کرد:

کاهش 13 درصدی مصرف سوخت با معاینه فنی

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران از کاهش 13 درصدی مصرف سوخت با معاینه فنی خودروها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی‌محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران درمراسم  بازدید همیاران محیط زیست از مرکز معاینه فنی خودرو که امروز ( یکشنبه) در مرکز معاینه فنی نیایش برگزار شد با بیان اینکه هر مشکلی که در تهران ایجاد می شود به دلیل رفتارهای نادرست خودمان است،اظهار کرد: دولت و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند مشکلات شهر تهران را حل کنند و شهروندان هم باید گامی در رفع این مشکلات بردارند. 

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رفتارهای ترافیکی و نحوه استفاده از مصرف انرژی، آب و خودرو اصلاح نشود، مشکلات تهران همچنان باقی خواهد ماند، گفت: دلیل اصلی فرار کردن تهرانی ها از شهر هوای آلوده است و نباید فراموش کنیم که خودمان مسبب آلودگی شهرمان هستیم و با رفتارهای نادرستمان سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازیم. 

شاعری با بیان اینکه در شهر تهران امکانات فراوانی وجود دارد و متاسفانه با وجود این همه امکانات در پایتخت ما از هوای آلوده ای برخوردار هستیم،تصریح کرد: اگر ما در زندگی این همه امکانات داشته باشیم اما سلامتی نداشته باشیم، ارزشی ندارد. 

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در ادامه تاکید کرد: همیاران محیط زیست باید همیار و نگهبان محیط زیست باشند و هر کدام ‌به عنوان یک سرباز از  محیط زیست محافظت کنند.
وی با بیان اینکه در روزهای آلوده شهر تهران بیشتر مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها بیماران قلبی و ریوی هستند، یادآور شد: افزایش 10 تا 15 درصدی این بیماران به بیمارستان ها بسیار ناراحت کننده است و برای حل آن باید اقدامی جدی کرد.

شاعری با تاکید بر اینکه شهروندان باید هر روزشان پاک باشد و آن را گرامی بدارند، گفت: مشکل آلودگی هوا با آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی به راحتی قابل حل است. 

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران درخصوص برنامه‌های شهرداری تهران در هفته هوای پاک، افزود: در 374 سرای محله تهران آموزشهای فراوانی انجام شد و بیش از 2 هزار کارگاه آموزشی مسائل محیط زیست را به همیاران محیط زیست آموزش دادند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آلودگی هوا مصرف بی‌رویه انرژی است،خاطرنشان کرد: معاینه فنی 13 درصد در میزان مصرف سوخت و 23 درصد در کاهش آلودگی موثر است و به همین منظور کودکان نباید اجازه دهند تا والدین‌شان بدون انجام معاینه فنی از خودرو استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سوخت ، معاینه فنی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار