رئیس سازمان هواپیمایی عنوان کرد

سهمیه مشخص ایرلاین‌ها برای فروش بلیت چارتری/ صدور بلیت چارتری تنها برای تورهای گردشگری

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برای شرکت‌های ایرلاین با توجه به مسیرهایی که دارند سهمیه‌هایی مشخص شده و در قالب این سهمیه‌ها می‌توانند اقدام به فروش چارتری کنند، گفت: بلیت چارتری تنها برای تورهای گردشگری باید صادر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا جهانگیریان با اشاره به اینکه فروش‌های چارتری برای مقاصد گردشگری و معمولا به صورت تور انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام دنیا پروازهای چارتری وجود دارد بنابراین باید این موضوع در ایران نیز انجام شود.

وی در ادامه گفت: برخی از مقاصد گردشگری از جمله مشهد، قشم و کیش معمولا در تورها وجود دارد و برخی از شهرها از جمله اصفهان و شیراز در ایام پیک سال اقدام به حمل‌ونقل تورهای گردشگری می‌کنند که برای این تورها باید بلیت چارتری صادر شود.

جهانگیریان تصریح کرد: بنابراین نمی‌توان بلیت چارتری را از حوزه بحث فروش خارج کنیم اما انتظاری که مسافران دارند این است که فروش چارتری نباید بهانه‌ای برای گران‌فروشی شود و حقوق مسافران در خصوص این موضوع ضایع شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: فروش چارتری باید چارچوب مشخصی داشته باشد و در خصوص این موضوع آیین‌نامه‌ای تدوین شده؛ البته در گذشته آیین‌نامه‌های متعددی وجود داشته که با توجه به شرایط امروز و متنوع‌سازی قیمت بلیت مجموعه جدیدی از آیین‌نامه‌ها در حال ابلاغ شدن است.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه جدید چارچوب‌های فروش چارتری مشخص و به نوعی حقوق مسافران در فروش چارتری رعایت شده است، افزود: برای شرکت‌های ایرلاین با توجه به مسیرهایی که دارند سهمیه‌هایی مشخص شده و در قالب این سهمیه‌ها می‌توانند اقدام به فروش چارتری کنند.

جهانگیریان توضیح داد: آیین‌نامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تعدادی از قوانین این آیین‌نامه تصویب شده است که امیدواریم پیش از پایان سال تمامی موارد این آیین‌نامه تصویب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار