صالحی‌امیری مطرح کرد؛

پایین بودن سرانه مصرف فرهنگی در کشور/ گردشگری فرهنگی می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: سرانه مصرف فرهنگی در ایران بسیار پایین است.

 پایین بودن سرانه مصرف فرهنگی در کشور/ گردشگری فرهنگی می‌تواند جایگزین صنعت نفت شودبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدرضا صالحی امیری، روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی پژوهشگران، اساتید، کتابداران و فعالان عرصه علم و فرهنگ خراسان رضوی در مشهد، گفت: جامعه ما به شدت نیازمند افزایش سرانه مصرف فرهنگی و کاهش سرانه مصرف اقتصادی است.
 
وی گفت: افزایش سرانه مصرف فرهنگی نظیر ارتقاء سرانه مطالعه و افزایش تولید و مصرف محصولات فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
 
صالحی امیری جامعه ایرانی را نیازمند بازسازی اخلاقی ذکر و بیان کرد: فرهنگ جوهر توسعه و اخلاق جوهره فرهنگ است.
 
وی با اشاره به وجود 43 مورد آسیب اجتماعی فرهنگی افزود: چالش‌های اخلاقی موجود در جامعه ریشه در عملکرد مدیریت فرهنگی طی سه دهه گذشته دارد.
 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فرهنگ را دروازه ورود به فضیلت و جوهر توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عنوان و بیان کرد: آسیب شناسی فرهنگی لازمه توسعه فرهنگی است و مسیر توسعه باید از حوزه فرهنگ آغاز شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری فرهنگی می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود، اظهارداشت: امروز صنعت فرهنگ در کشور می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود.
 
صالحی امیری در ادامه با اشاره به اینکه خراسان قطب تمدن ایران است، گفت: مشهد به واسطه حضور بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) می تواند به قطب گردشگری در منطقه تبدیل شود.
 
وی همچنین با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2017 میلادی از سوی آیسسکو افزود: این انتخاب ظرفیت بالایی برای معرفی مشهد و ایران به دنیا است.

 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: باید ارزش‌های فرهنگی در مشهد موج بزند و صنعت فرهنگ در این شهر محور توسعه فرهنگی در کشور باشد.
 
وی همچنین در خصوص منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: این مرکز یا دو میلیون و 700 هزار جلد کتاب، 38 هزار نسخه خطی نفیس و 34 هزار نسخه سنگی از مخازن بزرگ هویتی کشور است.
 
صالحی امیری خاطرنشان کرد: 42 اثر از این سازمان در حوزه ملی، هفت اثر در حوزه جهانی و چهار اثر در حوزه منطقه ای ثبت میراث جهانی شده است.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار