در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

احتمال بازگشت "بندر" به قدرت در عربستان

حسین کنعانی‌مقدم گفت: بندر بن سلطان که بنیانگذار گروه‌های تروریستی است به دور از ذهن نخواهد بود که حضور مجدد وی را برای کسب قدرت در عرصه تحولات عربستان ببینیم.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات عربستان و کاهش نفوذ این کشور در کشورهای عربی اظهار داشت: جنگ قدرت در خاندان آل سعود در حال شعله کشیدن است.  
 
وی ادامه داد: حاکمیت ملک سلمان و رقابت‌های جدی برای رسیدن به قدرت در این خاندان منجر به کاهش قدرت حکومت خواهد شد. همچنین نسل‌های جدید در این خاندان را در آینده برای کسب قدرت خواهیم دید، مانند بندر بن سلطان که بنیانگذار گروه‌های تروریستی بود بنابراین  پس از مرگ ملک عبدالله باید منتظر حضور چنین افرادی در تحولات عربستان باشیم.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: چنین افرادی قطعا برای کسب قدرت مخالفت‌های زیادی با دیگر مهره‌ها و به عبارتی رقبای خود خواهند کرد و باید توجه داشت که ملک سلمان با توجه به بیماری آلزایمر و کهولت سن قدرت در عربستان را به چالش خواهد کشید.  
 
کنعانی مقدم افزود: از طرف دیگر مشکلات اقتصادی که در عربستان وجود دارد، باعث خواهد شد که توسعه طلبی این کشور در منطقه کاهش پیدا کند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایالات متحده نیز با توجه به رقابت در عربستان سیاست‌های تحمیلی خود را در این کشور ادامه خواهد داد، اما چیزی که واضح است تضعیف مرکزیت سعودی‌ها در کشورهای عربی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار