در قسمت اول مستند "یک شهر، هزار سنگر" مطرح شد

تغذیه کمونیست‌ها با گوشت سگ برای ضربه زدن به انقلاب/ تماس از سمنان با پاریس برای انجام عملیات ضد جمهوری اسلامی/ حمله منافقین و کمونیست‌ها به آمل در 6 بهمن

یکی از کمونیست‌ها به نام "اسماعیل ظفری" در زمان دستگیر‌ی‌اش از سوی انقلابیون درباره اینکه چرا کمونیست‌ها گوشت سگ می‌خورند گفت: به ما گفتند گوشت سگ به نیروهای خود بدهید تا قصی‌القلب شوند تا اگر پاسداری را دیدند، رحم نکنند.

تغذیه کمونیست‌ها با گوشت سگ برای ضربه زدن به انقلاب/ تماس از سمنان با پاریس برای انجام عملیات ضد جمهوری اسلامی/ حمله منافقین و کمونیست‌ها به آمل در 6 بهمنبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "ناصر شعبانی" مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین در آمل در مستند "یک شهر، هزار سنگر" که از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار داشت: لیبرال‌ها و کمونیست‌ها به دنبال یک مدلی بودند که به وسیله آن نظام‌های سیاسی را منهدم کرده و انقلاب بوجود آوردند.  
 
وی ادامه داد: کمونیست‌ها پس از دوره دیدن در خارج از کشور آمده بودند تا سهم‌خواهی کنند و با توجه به اینکه امکانات، نفرات و نیروهای ما درگیر جنگ تحمیلی بود آنها از این خلاء استفاده کردند و از تاریخ 30 خرداد 60 به بعد از طریق جنگل که منطقه بکری بود و با توجه به مناطق صعب‌العبوری که داشت برای اقدامات آنها مناسب بود و آنها از طریق جنگل اقدام کردند.  
 
مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین با اشاره به اینکه آنها معتقد بودند که چون جمهوری اسلامی در جنگ است و نیروها اعم از سپاه، ارتش و بسیج در جبهه‌های مختلف و از جمله در کردستان با کموله‌ها و دموکرات‌ها می‌جنگد تأکید کرد: آنها بر این باور بودند که اگر جبهه سومی باز کنند و از این طریق اقدام کنند نظام نوپای جمهوری اسلامی سقوط می‌کند.  
 
سردار شعبانی با اشاره به اقدامات کمونیست‌ها و منافقین در ایجاد رعب و وحشت بین مردم گفت: آنها یک بار جلوی ماشین یک روحانی را گرفتند و او را جلوی چشم عروس و پدر شوهرش به شهادت رساندند و قصد آنها ایجاد رعب و وحشت بود.  

وی با بیان اینکه پس از این رخداد از دفتر آیت‌الله جوادی آملی زنگ زدند اظهار داشت: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند طرح شما چیست؟ و من گفتم نیروها را در شهر افزایش می‌دهیم و گشت مخفی ایجاد می‌کنیم که آیت‌الله جوادی آملی گفت که چرا در شهر بلکه شما هم منطقه آنها را ناامن کنید و ما در کنار رودخانه‌ها، معبرها و شیارها مقر زدیم و این مقر زدن‌ها منطقه دشمن را تجزیه کرد.  
 
سردار شعبانی مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین ادامه داد: البته قبل از آن هم با کمونیست‌ها درگیری داشتیم و در آن زمان خبردار شدیم که محموله‌ای قرار است وارد جنگل شود و ما پس از مبارزه از طریق برادرمان نصیری یکی از کمونیست‌های ملحد سربدار را کشتیم و با کشته شدن او روحیه کمونیست‌ها بسیار ضعیف شد.  
 
وی با اشاره به اینکه آنها (کمونیست‌ها) اهدافی برای خود داشتند تأکید کرد: یک روز در کنار رودخانه‌ای قسمتی از گوشت بدن سگ را که لاشه‌اش بود پیدا کردیم و وقتی از یکی از کمونیست‌ها که اسماعیل ظفری نام داشت پرسیدیم گفت به ما گفته بودند تا به نیروهای خود گوشت سگ بخورانید تا اگر پاسداری را دیدند رحم نکنند.  
 
مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین گفت: ما با حضور در جنگل محیط جنگل را ناامن کردیم و آنها (کمونیست‌ها و منافقین) از طریق برخی از عناصرشان از سمنان با پاریس تماس گرفتند و گفتند ما در تاریخ 6 بهمن آماده انجام عملیات هستیم و در پنجم بهمن ماه وارد شدند و تجهیزاتی که آنها داشتند ما که یک دولت بودیم آن را نداشتیم و شب ششم بهمن آنها (منافقین و کمونیست‌ها) می‌خواستند عملیات را آغاز کنند.  
 
در ادامه این مستند فریدون علی‌پور مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین درباره اتفاقات 6 بهمن در آمل اظهار داشت: ما شنیدیم که در جنگل‌های آمل تیمی تشکیل شده و برنامه‌های آموزشی و جنگ شهری را درنظر دارند و قصد دارند شهرها را از طریق روش مالک و مستأجر تصرف و به کنترل خود درآورند.  
 
وی ادامه داد: آنها در منطقه قائم شهر در بخش خیفوس مستقر شدند و به دنبال ایجاد ناامنی در آمل بودند.  

وی افزود: سپاه در آمل سازماندهی را آغاز کرد و در ورودی‌ها تدابیر لازم را درنظر گرفت و پس از کشته شدن عضو اصلی سربداران کمونیست‌ها آنها سکوت و عقب‌نشینی کردند.  
 
مجاهد مبارزه با کمونیست‌ها در باره نحوه کشته شدن سردسته گروه‌های مهاجم گفت: یکی از برادران سردسته گروه‌های مهاجم را هدف قرار داد و او را به درک واصل کرد.  
 
در ادامه مستند یک شهر هزار سنگر سردار کساییان از مجاهدین مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین اظهار داشت: آنها تزشان این بود که وارد شهر شوند و از طریق تصرف پایگاه‌هایی که سقوط کرده است لشکر خود را زیاد کنند و انقلابی را ترتیب دهند.
 
وی ادامه داد: آنها در جنگل پایگاه‌هایی ایجاد و نیروها را گزینش و جذب می‌کردند و با خبر شدیم که منافقین و کمونیست‌ها (درتاریخ 6 بهمن) به شهر آمل حمله کردند.  

در ادامه این مستند ولی‌الله بیشمی از مجاهدین مبارزه با کمونیست‌ها و منافقین با اشاره به تحرکات کمونیست‌ها و برنامه‌ریزی آنها برای ایجاد تنش و التهاب در شهر آمل خاطر نشان کرد: اواخر شهریور و اوایل مهرماه 60 عازم جنگل بودیم که به محضی که با برخی نیروها در جنگل مواجه شدیم دیدیم که به سمت‌ بالا و پایین پیاده‌رو درحرکتند و حدس اولیه ما این بود که این‌ها به دنبال گنج هستند اما آنها گروه‌های مسلح بوده که نمی‌خواستند با مردم منطقه روبرو شوند و گروهی بنام گروه‌های جنگلی معروف بودند.  
 
گفتنی است کمونیست‌ها و منافقین در 6 بهمن ماه 1360 به دنبال سوء استفاده از شرایط کشور و ایجاد جبهه سوم در جنگ بودند که با رشادت‌های ملت شریف ایران و مردم آمل و مقاومت و ایثار آنها این طرح نقش برآب شد. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار