معاون فنی سازمان نظام مهندسی خبر داد

دستور توقف هزار و 600 گودبرداری‌ غیرمجاز/ کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از گودبرداری‌های غیراصولی

معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تاکنون 17 هزار گودبرداری توسط بازرسان سازمان نظام مهندسی کنترل شده و از این تعداد هزار و 600 گودبرداری دستور توقف گرفته‌اند.

رضا حیدریون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از دی ماه سال 91 طرح ویژه نظارت بر گودبرداری‌های ساختمانی را آغاز کردیم، اظهار داشت: با همکاری ارگان‌های مرتبط از جمله شهرداری توانستیم حوادث ناشی از گودبرداری‌های غیراصولی را 50 درصد کاهش دهیم.
 
وی در ادامه افزود: در سال گذشته رشد فزاینده تلفات جانی و خسارت‌های مالی ناشی از گودبرداری‌های غیرمجاز را متوقف کردیم.
 
حیدریون تصریح کرد: تاکنون 17 هزار گودبرداری توسط بازرسان سازمان نظام مهندسی کنترل شده و از این تعداد هزار و 600 گودبرداری دستور توقف گرفته‌اند.
 
معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه در طی انجام این پروسه توانستیم فرهنگ‌سازی گودبرداری‌ها را افزایش دهیم، افزود: در حال حاضر گودبرداری‌های صحیح و درست و اجرای سازه‌نگهبان یکی از دغدغه‌های اصلی سازندگان به شمار می‌رود.
 
حیدریون توضیح داد: در حال حاضر سعی داریم در سال 94 بتوانیم 50 درصد از حوادثی که ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در ساختمان‌سازی است را کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه برای کاهش این موارد تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل بازرسی وزارت کار منعقد کرده‌ایم، گفت: وزارت کار در حوزه آموزش به کارگران و کارمندان اقدامات لازم را انجام می‌دهد و نظام مهندسی بستر لازم برای ارتقای الکترونیک را بین مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی فراهم می‌کند.
 
معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان کرد: نظام مهندسی در زمینه ارسال چک‌ لیست‌ها و افزایش ایمنی ساختمان‌ها و همچنین آموزش یک مهندس ناظر مهم اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار