اردبیل دریای معدن؛

اردبیل دارای سه معدن بزرگ

استاندار اردبیل گفت: از 20 معدن بزرگ کشور سه معدن مربوط به استان اردبیل است و استان اردبیل از لحاظ معدن ظرفیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل بدلیل قرار گرفتن در دامنه سبلان دارای معادن بسیار غنی و فراوانی است که سه زون بزرگ باغرو اردبیل، سبلان مشگین شهر و قزل اوزن خلخال بزرگترین زون های کشور بحساب می آیند.

معدن یکی از ظرفیت های عظیم برای توسعه استان است که متاسفانه تاکنون در این حوزه اقدامات اساسی انجام نشده و این ظرفیت عظیم استان در حالت رکود مانده است.

یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته معدن است که این کشورها از این ظرفیت بزرگ در راستای توسعه کشور خود استفاده دوچندانی کرده اند.

معدن اردبیل توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی احیا می شود

استاندار اردبیل با اشاره به وجود سه زون بزرگ خلخال، مشگین شهر و اردبیل گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مطالعات اولیه زون های استان اردبیل 45 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنند .

یکی از اقدامات اساسی برای شناسایی قابلیت های معدن استان تدوین برنامه های مطالعاتی است که این امر در استان اردبیل آغاز شده است.

بعد از مطالعات اولیه بر روی معدن ها می توان به ظرفیت سرمایه عظیم در معدن پی برد و با طی مراحل قانونی شروع به استخراج و اکتشاف مواد و سنگ های ارزشمند در معدن پرداخت.

معدن یکی از رکن های اساسی سرمایه گذاری است

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه معدن اهمیت و جایگاه ویژه ای در پویایی اقتصاد منطقه دارد گفت: یکی از رکن های اساسی برای سرمایه گذاری وجود معدن در منطقه است.

امروزه سرمایه گذاران بخش خصوصی با توجه به صرفه اقتصادی بالای معدن میل و رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این بخش دارند و با توجه به اهمیت فراوانی که در حوزه معدن وجود دارد می توان سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه انجام داد که مسلماً مزیت های اقتصادی بالایی خواهد داشت.

امیدواریم با احیای معدن های استان پویایی خاصی در اقتصاد منطقه به وجود آید و با استفاده از این سرمایه عظیم توسعه استان را در بخش های مختلف رقم زد و مسلماً با احیای معدن، استان دچار تحول عظیمی در عرصه های اقتصادی و اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.