«مهدی کریمی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عده‌ای با ادعای دلسوزی و دوستی تیشه به ریشه سینما می‌زنند

یک تهیه‌کننده سینما گفت: یک جشنواره باید از نظر زمان و مکان مشخص و واحد باشد و سراسری شدن به معنای ملی‌ شدن نیست.

مهدی کریمی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در سینما برخی از افراد ادعای دلسوزی و دوستی دارند اما با سلیقه‌های شخصی و ابتکارات فردی باعث ضربه زدن به سینما می‌شوند. اینکه برخی می‌گویند در صورت برگزار نشدن جشنواره در سرتاسر ایران دیگر نمی‌توان آن را ملی دانست، تصمیم شخصی و ابتکارات فردی است.

وی افزود: برخی از افراد با پیش کشیدن برخی از بحث‌ها می‌خواهند مقابل هم قرار بگیرند ولی اینکه جشنواره بخواهد در تهران و چند شهر برگزار شود عنوان ملی را خدشه‌دار نمی‌کند.

کریمی اظهار داشت: جشنواره در یک بازه زمانی مشخص و در یک مرکز مشخص برگزار می‌شود و اینکه در تمام شهرها برگزار شود یک نوع اکران محسوب می‌شود، چون جشنواره‌ها معمولا در زمان و مکان واحد رخ می دهند.

این تهیه‌کننده بیان کرد: از نظر من مکان برگزاری جشنواره باید فقط در تهران باشد. با این شیوه فیلم ها بهتر معرفی می‌شوند؛ اینکه یک فیلم ضعیف با استانداردهای پایین در تمام شهرها  اکران شود و عنوانش را نمایش ملی بگذاریم، نامش جشنواره نیست؛ این کار تیشه بر ریشه سینما می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: فضای اکران محدود است و اتفاقات رخ داده برای فیلم‌ها در چند وقت اخیر به سینما ضربه می‌زند. در واقع این امر که چندین فیلم همزمان اکران می‌شوند بر فروش آنها تاثیر می‌گذارد و باید مورد برنامه‌ریزی صورت بگیرد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار