زنجان؛

بهره برداری از 42طرح کشاورزی مختلفی در استان زنجان

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان از بهره برداری از 42طرح کشاورزی مختلفی در استان زنجان همزمان با دهه فجر خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  گفت :همزمان با دهه فجر امسال 77 دستگاه انواع ادوات کشاورزی تحویل متقاضیان خواهدشد که در مجموع 124میلیارد برای انجام این طرح ها هزینه شده است .

تاراسی  با اشاره به اینکه امسال در استان زنجان 6واحد گلخانه ای به وسعت 18هزارو200 متر مربع احداث شده که در دهه فجرامسال به بهره برداری می رسد افزود: این طرح با استفاده ازتسهیلاتی که سازمان جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرده انجام شده است.

وی ادامه داد : همچنین در این ایام 308 هکتار از اراضی کشاورزی استان که به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده به بهره برداری خواهد رسید

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد : 120هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان مستعد آبیاری تحت فشار می باشند که تاکنون 35 درصد ازان در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد : امیدواریم تا اواخر سال آینده بیش از 50 درصد از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شود تا هم شاهد کاهش آب مصرفی در این حوزه باشیم و هم بتوانیم کمیت وکیفیت محصولات را ارتقا د هیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیز 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به ابیاری تحت فشار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان زنجان می باشد خاطر نشان کرد : برای تجهیز یک هکتار باغ 6میلیون تومان وبرای هر هکتار زمین زراعی نیز می توان 5 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت کرد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.