فانی در دهمین سالگرد زنده یاد مرحوم علاقه‌مندان:

راه اندازی فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش از تلاش‌های مرحوم علاقه‌مندان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: راه اندازی فناوری اطلاعات در آموزش و ایجاد شورای علمی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از جمله اقداماتی است که در زمان مدیریت مرحوم علاقه‌مندان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که عصر امروز دوشنبه در مراسم دهمین سال درگذشت زنده یاد مرحوم علاقه‌مندان که امروز در سازمان پژوهش و برنامه ریزی برگزار شد با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت از جنس استراتژیک است اظهار کرد: تعلیم و تربیت مقطعی نیست و فرآیندی است که نیاز به زمان، صبر، و مداومت دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش یک نهاد زمان بر و دیر بازده است  و از آنجایی که زیر ساخت سرمایه  انسانی هر کشور را تشکیل و تامین می‌کند  یک سازمان استراتژیک به شمار می آید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سازمان استراتژیک نیاز به مدیران استراتژیک نیز دارد عنوان کرد: لازمه برنامه استراتژیک مطالعه در خصوص تهدیدها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و قوت‌ها است که البته فرصت‌ها و تهدیدها جنبه بیرونی دارد اما قوت‌ها و ضعف‌ها ناظر بر درون سازمان است و آموزش و پرورش نیاز به نیروهایی دارد که بتواند ضمن تحلیل محیط داخلی سازمان نسبت به محیط خارجی سازمان را نیز بشناسد و بتوانند علاوه بر تالیف برنامه استراتژیک‌‌آن را نیز اجرا کند.
 
فانی ادامه داد: مرحوم علاقه‌مندان شخصیتی بود که ضمن شناخت آموزش و پرورش نیازهای کشور را نیز می‌شناخت و از همه مهم تر ‌ آینده ‌آموزش و پرورش را تعریف می‌کرد و این شخصیت نه تنها آینده نگری نداشت بلکه آینده نگاری نیز از ویژگی‌های او محسوب می‌شد.

وی اضافه کرد: مرحوم علاقه‌مندان معتقد بود که آینده را بسازیم و بعضی از برنامه‌هایی که آغاز کرد ناظر بر این فکر بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از اقدامات بسیار خوب این مدیر استراتژیک در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نام مرحوم علاقه‌مندان عجین است و ایشان یک مدیر ریسک پذیر نیز بود.

فانی تصریح کرد: طراحی و اجرای نظام جدید متوسطه و ایجاد شاخه کار و دانش که هدف آن تربیت نیروی ماهر است از جمله اقدامات مرحوم علاقه‌مندان به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه مرحوم علاقه‌مندان با توجه به اقداماتی که هر نوع کاری می‌طلبد شاخه کارو دانش را ایجاد کرد گفت: هر کار نوعی مقاومت به همراه دارد و این شخصیت بسیار توانمند تشخیص می‌داد که چه نوع مقاومت می‌تواند در مسیر ایجاد شود و برای اجرای کار چه هماهنگی‌هایی لازم است که با نهادها صورت گیرد.
 
فانی همچنین تصریح کرد: راه اندازی فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش و ایجاد شورای علمی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کار جدیدی بود که در زمان ایشان صورت گرفت.
 
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: سازمان استراتژیک آموزش و پرورش به مدیر استراتژیک نیاز داشت و آن مدیر شخصیتی بود که امروز پس از ده سال از وی تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
خدا اين مرد بزرگ رو رحمت كنه كه نظيرش كم بين مديرامون داريم
آخرین اخبار