یاور همدانی در مراسم ترحیم مشفق کاشانی:

مشفق راهش خدایی و شعرش عاشورایی بود

مشفق کاشانی موهبتی الهی بود و هست،‌ چرا که راهش خدایی و شعرشان عاشورایی بود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران اکنون مراسم ترحیم مشفق کاشانی شاعر انقلابی با حضور جمعی از شعرا از جمله یاور همدانی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، و حجت الاسلام و المسلمین زائری در مسجد حوزه هنری در حال برگزاری است.

یاور همدانی شاعر، ضمن تشکر از برگزاری مجلس ترحیم توسط مومنی شریف و قزوه عنوان کرد: استاد مشفق کاشانی موهبت الهی است  و خوشبختانه در طول دوران 50 ساله خدمت‌گذاری با کسانی چون مشفق کاشانی همراه بودم. که راهشان خدایی و شعرشان عاشورایی بود.

وی در پایان صحبت‌هایش غزلی را برای مشفق کاشانی خواند.

در ادامه مراسم اسرافیلی شاعر، بیان کرد: نسل جوان انقلاب نسلی هستند که از سال 58 و 59 در همین حوزه تفکر فکری‌شان شکل گرفت و آموختن را مدیون مشفق هستم.

وی ادامه داد: این نسل شاعران جوان و بی تجربه‌ای بودند که اساتیدی چون مشفق کاشانی به عنوان معلم زیر پر و بالشان را گرفت و در شکل‌گیری اندیشه‌شان تاثیر گذار بود.  

اسرافیلی تصریح کرد: استاد مشفق کاشانی به دلایلی تاثیر بیشتری نسبت به اساتید دیگر به جوانان داشت. ایشان مداوم در همه جلسات ادبی حضور داشتند و چتر حمایتشان بر سر شاعران گسترده بود.

وی خاطر نشان کرد: نسل جوان ما مدیون اساتید بزرگی چون مشفق کاشانی هستند و اگر امروز ساحت منزه و آرمانی انقلابی در شعرها وجود دارد به دلیل حضور ایشان است.

اسماعیلی شاعر به دو نکته اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب استاد مشفق کاشانی از اولین شاعرانی بود که جوانمردانه به ندای بنیانگذار لبیک اجابت گفت و با قافله شاعران انقلابی همراه شد.

وی ادامه داد: استاد مشفق کاشانی پا به پای انقلاب با مردم همراهی کرد و این موضوع را می‌توان در مجموعه‌هایی با عناوین شعر انقلاب و 15 خرداد دید.

اسماعیلی تصریح کرد: استاد در سالهای پایانی زندگی‌اش، به خاطر کهولت سن حضور در مجامع ادبی برایش سخت بود اما من از نزدیک می دیدم که با نشاط در جلسات حضور پیدا می‌کرد. حتی من احساس می کردم که استاد برای مرگ هم وقت ندارد. چرا که در آخرین روزهای عمرش پیگیر چاپ کتاب خلوت انس بود.

وی در پایان غزلی را که در زمان حیاتش به او تقدیم کرده بود مجدد خواند.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.