راهنمای مناطق عملیاتی جنوب/7

این کانال در عملیات "والفجر" آزاد شد/ شهادت رزمندگان اسلام در عین مظلومیت

در این کانال ۳۰۰ نفر از رزمندگان اسلام محاصره و اکثرا با آتش مستقیم دشمن یا از فرط تشنگی به شهادت رسیدند که البته در عملیات "والفجر مقدماتی" آزاد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.  
 
"مناطق عملیاتی جبهه جنوب" نقش بسیار موثری در سرنوشت کل جنگ داشت و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.

لذا باشگاه خبرنگاران ؛ در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هرچه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.  
 
کانال "کمیل و حنظله"

در سال ۱۳۵۹ توسط دشمن و به دست مهندسان فرانسوی کانالی به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۵ متر و ارتفاع ۴ متر و کاملا حرفه‌ای و مهندسی شده حفر شد.  
 
کانال حمرین

کانال "بچیله" کانال مذکور در منطقه "حمرین" به کانال "حمرین" و در منطقه "شرهانی" به کانال "شرهانی" و "کمیل" در خاک عراق معروف به کانال "بجیله" است.  
 
شهادت ۳۰۰ نفر از گردان "حنظله" در این کانال

این کانال منحصر به فرد و دارای چند سه راهی و چهارراهی بوده می‌باشد که برای موانع و پیشروی رزمندگان اسلام حفر شده بود که سیصد نفر از گردان "حنظله " در یکی از کانال‌ها محاصره و به شهادت رسیدند.  
 
این کانال در عملیات


آزادسازی در عملیات والفجر


کانال "کمیل و حنظله" به حول و قوه الهی در عملیات "والفجر مقدماتی" به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و آزاد شد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار