نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تقدیر از قوه قضائیه در صدور حکم رحیمی/ پیام جدی قوه قضائیه به سایر متخلفان اقتصادی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی بی‌شک باعث لرزش و احساس ناامنی سایر متخلفان اقتصادی خواهد شد.

تقدیر از قوه قضائیه در صدرو حکم رحیمی/ پیام جدی قوه قضائیه به سایر متخلفان اقتصادی
«ابراهیم نکو» نماینده مردم اسلام شهر و رباط کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رسیدگی قوه قضائیه به پرونده «محمدرضا رحیمی» معاون اول دولت دهم گفت: بی شک قوه قضائیه در رسیدگی با این پرونده و صدور رای نهایی برآن موفق بود.

وی افزود: رسیدگی به پرونده رحیمی و رای نهایی بر ان نشان از اراده قوه قضائیه برای ورود به رهگونه تخلف و یا اختلاس دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: شاید برخی در رابطه با پرونده رحیمی انتظار داشتند که رسیدگی به این پرونده و صدور حکم نهایی بر آن کمی زودتر اتفاق بیفتد که بنده معتقدم این امر امکان پذیر نخواهد بود چرا که رسیدگی به پروندهای سنگین بسیار زمان بر خواهد بود.

نکو با بیان اینکه باید کمی به موضوع پرونده رحیمی دقت داشت و دید چگونه چنین فردی در چنین جایگاهی اقدام به تخلف می‌کند، تاکید کرد: کمی جای تعجب دارد که تخلف شخصیتی چون معاون اول یک دولت چطور از چشم‌ها به دور می‌ماند.

این نماینده مجلس تصریح کرد:  این جای سوال دارد که چرا در شکل گیری تخلف رحیمی مافوقان این شخص نظارت و کنترلی بر آن نداشته اند که این امر کمی شبه برانگیز است.

نکو با بیان اینکه از لابه لای این پرونده می‌توان به موارد شبه برانگیز دیگری دست پیدا کرد متذکر شد: معتقدم دست‌های افراد دیگری در موضوع پرونده تخلف رحیمی دیده میإ‌شود که البته نیاز به کنکاش بیشتری دارد و این تنها حدس و گمان بنده است، چرا که یک نفر به تنهایی قادر به تخلفی بزرگ نخواهد بود.

نکو بیان داشت: ضروریست به ابعاد پرونده رحیمی که کمی فراتر از یک شخص بوده، کمی دقت شود، چراکه می‌طلبد حتی در این راستا و برای دقت بیشتر هم شده یک تحقیقات میدانی هم صورت گیرد.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد: تحقیقات میدانی در رابطه با پرونده رحیمی می‌تواند دست‌های پشت پرده در این پرونده را شناسایی کند که در غیر اینصورت این تحقیقات به شفافیت در راستای این پرونده می‌انجامد.

نکو در ادامه با اشاره به اقدام قاطعانه قوه قضائیه و پیام این اقدام به سایر متخلفان اقتصادی از جمله بابک زنجانی تصریح کرد: بی شک این اقدام باعث لرزش و احساس ناامنی سایر متخلفان اقتصادی خواهد شد، چرا که معتقدم اقدام قوه قضائیه سایر متخلفان اقتصادی را متوجه موضع توانمند این قوه کرده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار