شرق و جنوب "الرمادی"، مرکز "الانبار" عراق آزاد شد

نیروی امنیتی عراق با کمک عشایر و نیروی بسیج مردمی و پشتیبانی نیروی هوایی موفق شد شرق مرکز استان الانبار در غرب کشور را از دست گروهک داعش آزاد کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پس از خارج شدن کنترل جنوب الرمادی (مرکز استان الانبار) از دست گروه‌های تروریستی،روز دوشنبه، ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی، موفق شد شرق این شهر را نیز در کنترل خود بگیرد.
 
پس از آنکه ارتش عراق روز گذشته آزادی کامل دیالی را اعلام کرد، «ارکان خلف الطرموز» عضو شورای استانداری الانبار امروز دوشنبه اعلام کرد که منطقه «البوغانم» در شرق شهر الرمادی آزاد شد.
 
به گفته الطرموز در جریان آزادسازی شرق الرمادی، ده‌ها نفر از افراد مسلح وابسته به گروهک داعش، کشته و زخمی شدند اما وی به آمار دقیق آن اشاره نکرد.
 
الطرموز به وبگاه خبری "السومریه" عراق گفت: نیروهای امنیتی امروز موفق شدند در عملیاتی نظامی که ارتش، پلیس، عشایر، نیروی بسیج مردمی و نیروی هوایی و نیروی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در آن شرکت داشتند، البوغانم در شرق الرمادی را آزاد کنند.
 
"کاظم الفهداوی"رئیس پلیس الانبار صبح دوشنبه اعلام کرده بود که نیروی امنیتی عراق منع آمد و شد در شهر الرمادی برقرار کرده تا مقدمات آغاز عملیات ازاد‌سازی فراهم شود.
 
الانبار از خردادماه سال جاری (ژوئن 2014) شاهد وضعیت متشنج امنیتی است. گروهک داعش پس از حمله به استان نینوا و اشغال آن به سوی مناطق دیگر مانند صلاح الدین و دیالی پیشروی کرد اما اکنون با پیوستن نیروهای مردمی و کمک بیشتر عشایر، ارتش در حال پس‌گیری مناطق اشغال شده است.
 
روز گذشته نیز سرتیپ تحسین ابراهیم آزادی جنوب الرمادی را اعلام کرده بود. ابراهیم روز گذشته گفت که نیروی امنیتی عراق مناطق جنوبی در "بروانه" در جنوب الرمادی مرکز استان الانبار را پس از درگیری‌هایی که 22 فرد مسلح وابسته به داعش در آن کشته شدند، آزاد کرد.
انتهای پیام/زض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار