معاون نظارتی بانک مرکزی:

مشکلاتی در زمینه شفاف بودن اطلاعات بانکی وجود دارد/کاهش دخالت بانک مرکزی در امور بانک‌ها

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: مشکلاتی در زمینه شفاف بودن اطلاعات بانکی و ارائه آن در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید تهرانفر امروز در میزگرد تخصصی چهارمین همایش بانکداری الکترونیک در تهران اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه شفاف بودن اطلاعات بانکی و ارائه آن در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از منابع بانک‌های فعال در کشور از طریق سهامداران و بخش اعظم آن از طریق سپرده‌گذاران تأمین می‌شود که انتظار این است، شفافیت بیشتری در عملکرد بانک‌ها وجود داشته باشد.

تهرانفر تأکید کرد: ویژگی‌های بانک ایجاب می‌کند که در حساب‌های بانکی شفافیت کامل وجود داشته باشد.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: چند نمونه از بخش‌هایی که به فن بانکداری آشنایی ندارند، وارد کار شده‌اند و نسبت به دریافت سپرده‌های مردم اقدام کرده‌اند، ولی حالا به ورشکستگی رسیده‌اند و مردم نیز متضرر شده‌اند که در برخی شهرستان‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در واقع این مراکز کار بانکداری بلد نبوده‌اند و تحت نظارت قرار نداشته‌‌اند. تهرانفر افزود: به این ترتیب پس از حساب و کتاب مشخص شد که تسهیلاتی پرداخت شده و تشکیلاتی با آن ساخته شده، ولی حالا که مردم منابع‌شان را مطالبه می‌کنند، در پرداخت پول به آنها مشکل وجود دارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های بانکی اظهار داشت: در بانک مرکزی سعی شده دخالت در امور بانک‌ها به حداقل برسد، اما این مسئله به طور کامل حذف نشده است و سعی می‌کنیم، در برخی موارد جنبه‌های نظارتی را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار