وبگاه سنکشن لاو:

کنگره به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران نیست

کنگره به دنبال تحریم‌های جدید نیست، فقط می‌خواهد در شکل گیری معامله ایران، حق اظهار نظر داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وبگاه "سنکشن لاو" با اشاره به این که کنگره به دنبال تحریم‌های جدید نیست نوشت، با در نظر گرفتن جلسه این هفته در کمیته روابط خارجی سنا، وتوی اوباما،‌احتمالا حرف آخر درباره هر تحریم تازه خواهد بود -البته اگر این تحریم ها اساسا شکل گیرند. این اجماع در بین دو حزب کنگره همچنان وجود دارد که در هر معامله جامعی با ایران، باید جایگاه این نهاد قانونگذاری در نظر گرفته شود.

بیشتر توجه رسانه‌ها به اظهارات دموکرات نیوجرسی و هوادار تحریم‌ها، یعنی "باب منندز" معطوف شده است که ادعا کرد، "هر چه بیشتر به اظهارات دولت و نقل قول های آن نگاه می کنم، بیشتر به نظرم می رسد که گویی این نکات مستقیما از طرف ایران مطرح شده است."

سخنان تند منندز برای خیلی ها تعجب برانگیز نخواهد بود. او در چند سال اخیر، همواره اعتقاد داشته است که درباره سیاست تحریمی آمریکا، نسبت به دیگر اعضای کنگره، خزانه داری، وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی و کاخ سفید، بهتر قضاوت می‌کند. 

لایحه "منندز –کرک"، از حمایت کافی برخوردار نیست و بسیاری از دموکرات ها و جمهوریخواهانی نظیر "رند پل"  و "جف فلیک" با آن مخالفند. در این میان افرادی نظیر "باب کورکر" رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا، تمایلی به بحث درباره تحریم ها ندارند و به جای آن مکررا درباره نقش کنگره در تایید هر معامله جامع احتمالی بحث کرده‌اند.

گرچه اشتیاق نشان دادن برای تحریم های تازه، عمدا کاهش یافت، اعضای هر دو حزب اتفاق نظر دارند که کنگره باید در توافق نهایی حق اظهارنظر داشته باشد. 

"کورکر" گفته است لایحه او که ایجاب می کند هر معامله هسته‌ای در کنگره بررسی شود، تا پذیرفتنی و معقول بودن آن تضمین شود. بسیاری از دموکرات ها از جمله سناتور "تیم کاین" این دیدگاه را تکرار کرده اند. جالب آنکه سناتورها "رند پل و باربارا باکسر" اعلام کردند نیز معتقدند هر گونه معامله ای باید تایید کنگره را کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار