مشاور ارشد اداره کل بین‌الملل وزارت بهداشت خبر داد

امکان دریافت مجوز احداث مرکز مشاوره سلامت مادر و کودک توسط ماماها

امیرخانی گفت: هم اکنون در وزارت بهداشت امکان دریافت مجوز احداث مراکز مشاوره سلامت مادر و کودک توسط ماماها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد امیر امیرخانی مشاور ارشد اداره کل بین‌الملل وزارت بهداشت در سمینار ازدواج مناسب و آسان برای جوانان با اشاره به وجود طرح احداث مراکز مشاوره سلامت مادر و کودک از 6 سال پیش تاکنون گفت: هم اکنون امکان دریافت مجوز مراکز مشاوره سلامت مادر و کودک توسط ماماها فراهم شده است و مادران باردار با حضور در این مراکز می‌توانند نشاط لازم را از فرزند دار شدن به دست بیاورند.

وی افزود: در بحث آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت تاکید دارد که برای تغییر رفتار مردم باید مردم را از موقعیت‌های کنونی خود خارج کرد و برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به سوی محلات سوق داد این مسئله در نهایت به ارتقاء سلامت مورد نظر این وزارتخانه می‌انجامد.

مشاور ارشد اداره کل بین‌الملل وزارت بهداشت ادامه داد: باید مفاهیم خانواده و خانواده محوری در مداخلات اجتماعی ما وارد شود و اینکه توصیه شده این مسئله در ارتقاء سلامت جامعه موثر واقع می‌شود و یکی از مشکلات اصلی ما در بیماری‌های غیر واگیر حوزه سلامت روان است.

امیرخانی تصریح کرد: سلامت روان را به عنوان زمینه ساز اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می توان با مداخلات اجتماعی ایجاد کرد و در صورتی که سبک زندگی مردم را تغییر ندهیم و آنها از لذتهای زندگی بهره‌مند نشوند مشکلات قلبی و عروقی در کشور حل نخواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار