کرمانشاه،

شاد باشیم تا بیمارنشویم

یک روانپزشک با اشاره به تاثیر مستقیم مشکلات روحی بر سرطان، رماتسیم و دیابت، گفت: افرادی که به شادی و تفریح می‌پردازند کمتر در معرض بیماری‌های روحی و جسمی قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛شاپور کریمی گفت: هر اتفاقی که در زندگی باعث احساسات مثبت شود و لبخند بر چهره فرد ایجاد کند، شادی و شادمانی نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان ذاتا بگونه‌ای آفریده شده که توانایی شاد بودن و شاد زندگی کردن را دارد، افزود: انسان می‌تواند با هرچیزی شاد شود، مهم این است که یاد بگیریم و فرهنگ شاد بودن را بیاموزیم.

این متخصص بیماری‌های اعصاب و روان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید از کودکی به فرزندانشان بیاموزند که برای شاد بودن دلیل‌های بزرگ و هزینه‌های زیاد ضروری نیست، گفت: متاسفانه بسیاری از ما فکر می‌کنیم برای تفریح و شادی حتما باید هزینه زیادی کرد.

کریمی می گوید: گاهی افراد با تفریحات بسیار کوچک و کم هزینه می‌توانند شاد باشند، اما مهم این است که بدانند تفریح و شادی چقدر برای سلامت آنها ضروری است و در روحیه و بهبود کیفیت زندگی آنها اثر دارد.

وی کمک به دیگران و فداکاری، کسب توانایی پیشرفت، بروز دادن خود واقعی، حس خلاقیت، داشتن نگرش مثبت، سپاسگذار بودن از هر اتفاق خوب، نوشتن رویدادهای زندگی، ساده زیستی، قدم زدن، ورزش کردن، غذا پختن، همه می‌تواند زمینه‌های بروز شادی را در افراد ایجاد کند، بدون اینکه هزینه چندانی داشته باشدرا از راه های شاد بودن برشمرد.

کریمی ادامه داد: وقتی فردی تفریح و شادی نکند، احساس غم به سراغ او می‌آید و تحقیقات بسیاری انجام شده که نشان می‌دهد احساسات منفی منشاء بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی است ، وقتی که فرد شادی و تفریح نداشته باشد، درگیر بسیاری از بیماری‌های روحی خواهد شد که افسردگی و انزوا سردسته آنها است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، شاد ، بیمار ، روحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.