رزم حسینی:

استان کرمان رتبه اول صادرات غیر نفتی را دارد/ انتقال آب خلیج فارس به شمال کرمان نیازمند اعتبار ۳ هزار میلیاردی است

استاندار کرمان گفت: این استان رتبه اول صادرات غیرنفتی را داراست و توانسته‌ایم از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم ۶ تن کالا را صادر کنیم.

استان کرمان رتبه اول صادرات غیر نفتی را دارد/ انتقال آب خلیج فارس به شمال کرمان نیازمند اعتبار ۳ هزار میلیاردی است
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ "علی رضا رزم حسینی" استاندار کرمان، در دومین نشست خبری وزارت کشور حضور یافت و با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول در بخش معدن را در کشور دارد، گفت: این استان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که امیدواریم دولت یازدهم به این مهم توجه ویژه‌ای کند.  
 
وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تا به امروز ۳۷۸۲ پروژه عمرانی ناتمام در این استان وجود داشته که ۴۸۷ پروژه تا به امروز تکمیل و مبلغ ۶ میلیارد و ۱۷ هزار تومان برای آن‌ها هزینه شده است.  
 
استاندار کرمان اضافه کرد: برای اولین بار یک بیمارستان تاریخی با سابقه ۱۶۰ ساله در دولت یازدهم در این استان با ۷۵ تخت تکمیل و در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.  
 
وی افزود: در دولت یازدهم سفارش بافت ۳۰ هزار متر فرش به استان کرمان داده شده است، همچنین کارخانه آهن اسفنجی به زودی در این استان افتتاح می‌شود، ما در سال آینده پروژه‌های عمرانی را در کرمان بهره برداری خواهیم کرد.  
 
استاندار کرمان ادامه داد: هم اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان کرمان در نظر گرفته شده، که در سال ۹۴ بخشی از آن‌ها به ویژه در بخش مس و فولاد به بهره برداری می‌رسد.  
 
رزحسینی با تاکید بر اینکه استان کرمان رتبه اول صادرات غیر نفتی را داراست، گفت: ما توانستیم از زمان حضور دولت یازدهم ۶ تن کالا را که عمدتا پسته، مغز پسته، کاشی و سرامیک بوده است، صادر کنیم و در این زمینه اقدام موفقیت امیز استانداری کرمان بر این محور بوده است که توانسته است عملیات گمرکی را به صورت هوشمند انجام دهد.  
 
رزحسینی تاکید کرد: در بخش واردات نیز ما در حوزه خودرو محصولاتی را وارد کرده‌ایم و توانسته‌ایم در این حوزه به نتایج قابل قبولی برسیم.  
 
وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته توانسته‌ایم در زمینه جذب سرمایه گذاران در استان کرمان موفق عمل کنیم و بتوانیم در این زمینه در پیشرفت استان نقش ایفا کنیم.  
 
استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما برای افزایش اختیارات استانداری کرمان درخواست داده بودید، در این زمینه توضیح دهید گفت: ما در مسیر اجرای مثلث توسعه در استان خواهان افزایش اختیار بوده‌ایم تا امر اجرای توسعه را به خوبی انجام دهیم، البته در این زمینه مصادیق خود را هم به خوبی مشخص کرده‌ایم.  
 
زرحسینی در پاسخ به سوالی درباره فرآیند انتقال آب به شمال استان گفت: این موضوع قرار است از خلیج فارس به شمال استان کرمان صورت گیرد، اما نیازمند تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است، اگر این اعتبار فراهم شود، امکان تحقق این امر وجود دارد.  
 
وی درباره شخصیت شهید الله دادی به دلیل همرزم بودن با وی گفت: این شهید خدمات خوبی را در لشکر ۴۱ ثارالله از خود به جای گذاشته است و جا دارد یاد و خاطره وی برای همیشه ماندگار باشد.  
 
استاندار کرمان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در استان کرمان بیماری مالاریا وجود دارد، خاطرنشان کرد: طرح سلامت در این استان به طور کامل اجرا شده است و در حال حاضر بیماری مالاریا در حال ریشه کنی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندار ، استان ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار