انقلاب مردم مصر مصادره شده است/حاکمان نظامی وضعیت را به قبل از ۲۰۱۱ بازگرداندند

پیروزی انقلاب مردم مصر اکنون به گونه‌ای است که حاکمان نظامی این کشور، وضعیت را به قبل از ۲۰۱۱ بازگرداندند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، منابع مصری اعلام کردند که در ناآرامی های  25 ژانویه مصر 20 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شد. در این ناآرامی ها همچنین دهها نفر زخمی شدند. این درگیری ها پس از آن رخ داد که پلیس مصر سعی داشت تظاهرات کنندگان را در قاهره، البحیره و اسکندریه و چند استان دیگر متفرق کند.

در همین حال "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر دستور داد تا حالت فوق العاده در صحرای سیناء به مدت سه ماه دیگر تمدید شود. وی همچنین دستور داد که درباره کشته شدن "شیماء الصباغ" فعال سیاسی و عضو حزب ائتلاف سوسیالیست مردمی که در جریان درگیری های  چند روز پیش کشته شد کمیته حقیقت یاب تشکیل شود. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از درگیری های چند روز پیش مصر را در زیر می‌بینید.



طیقلاقبتثسطفااف

طیقلاقبتثسطفااف

طیقلاقبتثسطفااف

"حسن هانی زاده"  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در این باره می‌گوید: پیروزی انقلاب مردم مصر اکنون به گونه‌ای است که حاکمان نظامی این کشور، وضعیت را به قبل از ۲۰۱۱ بازگرداندند.  
 
وی ادامه داد: مسئله سلب آرامش و کودتا علیه دولت منتخب ما و مرسی شرایطی را در این کشور فراهم کرده تا مردم دست به قیام زده و تحرکاتی را علیه دولت السیسی آغاز کنند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: تاکنون ۲۵نفر از تظاهرکنندگان کشته و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در زندان‌ها بسر می‌برند و این نشان می‌دهد که انقلاب مردم مصر مصادره شده است.  
 
هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: زندانهای مصر مملو از مخالفان السیسی است و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که می‌توان پیش بینی کرد که در آینده درگیری‌ها میان حاکمیت و مردم تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، انقلاب ، کودتا ، مصادره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار