جهانگیری در کنگره ملی شهدای نوجوان:

اگر جوانان را باور کنیم معجزه می‌آفرینند و ناممکن‌ها را ممکن می‌سازند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به حرکت‌هایی که جوانان و نوجوانان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام دادند گفت: اگر جوانان را باور کنیم مطمئن باشید که معجزه می‌آفرینند و ناممکن‌ها را ممکن می سازند.

اگر جوانان را باور کنیم معجزه می‌آفرینند و ناممکن‌ها را ممکن می سازندبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "اسحاق جهانگیری" با اشاره به حرکت‌هایی که جوانان و نوجوانان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام دادند گفت: اگر جوانان را باور کنیم مطمئن باشید که معجزه می‌آفرینند و ناممکن‌ها را ممکن می سازند

معاون اول رییس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه)‌در کنگره ملی شهدای نوجوان اظهار داشت: جمله معروف امام خمینی(ره) که ما می توانیم نیز با همین نگاه مطرح شد و امام همواره به جوانان و نوجوانان به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور توجه داشت.

وی با اشاره به از خودگذشتگی‌های جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضور نوجوانان در صحنه نبرد از مصادیقی است که کمتر می توان آن را در تاریخ مشاهده کرد مگر نوجوانانی که پیرو مکتب حضرت امام حسین(ع)‌ بوده و با الگوبرداری از حضرت قاسم (ع) چنین از خودگذشتگی‌هایی را به نمایش بگذارند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه برپایی چنین کنگره هایی ما را به یاد شهدا می‌اندازد تصریح کرد: یاد شهدا همیشه حیات بخش است و یاد شهدای نوجوان حیات بخش‌تر.

جهانگیری اظهار داشت: اکنون که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم یاد امام خمینی(ره) را گرامی میداریم چرا که بسیاری از اتفاقات بزرگ با رهبری آن بزرگوار بوقوع پیوست و انقلابی را رهبری کرد که معادلات دنیا را تغییر داد.

وی ادامه داد: امام در مقطعی اسلام را احیا کرد که خیلی ها از تاثیر دین مایوس شده بودند و باور نداشتند که دین می تواند جامعه رابه حرکت وادار کند.

وی افزود: امام توجه ویژه ای به جوانان داشت و این توجه همواره در طول زندگی ایشان قابل مشاهده بود و نمونه بارز این توجه همان جمله ماندگار و تاریخی امام درباره شهید فهمیده بود که فرمود رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله ای است که نارنجک به کمر خود بست و در مقابل تانک‌های دشمن ایستاد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: از همین یک جمله امام می توان فهمید که ایشان تا چه حد جوان‌فکر، جوان فهم و جوان گرا بود و همین روحیه باعث شد که امام نسل مهم جوان را تبدیل به محرک اصلی انقلاب کند و با آن بتواند انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

جهانگیری از جوانان و نوجوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور یاد کرد و افزود: باید در اندیشه و رویکرد خود این جهت گیری را داشته باشیم و با حسن ظن به جوانان نگاه کنیم.

وی ادامه داد: باید تفاوت نسلی و سبک زندگی متفاوت جوانان را بپذیریم و آن را به رسمیت بشناسیم و با زبان جذاب با آنها سخن بگوییم زیرا این نوع رفتار وجدان پاک آنها را برمی انگیزد و کارهای ناممکن توسط آنها ممکن می شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: یکی از جهت گیری های این نامه نیز توجه به قشر جوان بوده البته نباید به این نامه به عنوان یک موضوع روزمره بلکه باید با یک نگاه بلند مدت توجه کنیم زیرا معنای این نامه آن است که گفتگو با جوانان یک راهبرد سیاسی است.

معاون اول رییس جمهور نسل جوان را از مهمترین سرمایه‌های کشور برشمرد و افزود: شهدای جوان و نوجوان نیز سرمایه های نمادین کشور هستند که به عنوان چراغ راه و راهنما می درخشند.

جهانگیری خطاب به جوانان و نوجوانان از آنان خواست که جوانی را فرصتی بزرگ بدانند که بزودی از دست می رود و خاطرنشان کرد: باید از فرصت جوانی حداکثر استفاده را برای تحول در خود و جامعه استفاده کرد.

جهانگیری با تاکید براینکه باید از موضع دین، انقلاب و نظام به جوانان حرمت گذارده و آنها را به متن بیاوریم تصریح کرد: خدای نکرده اگر جوانان یک کشور مایوس و دلسرد شوند آینده آن کشور در خطر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: فارغ از سلیقه های شخصی که داریم، شهدا بر بام این کشور و نظام می درخشند و باید به شهید و شهادت به عنوان موضوعی فراتر از مسائل دیگر نگاه کنیم و بنیاد شهید نیز باید در این مسیر پیشقدم باشد.

وی با تاکید براینکه جامعه امروز به اخلاق و انصاف نیاز دارد گفت: برای معرفی یک جامعه اخلاقی و منصف هیچ الگویی بهتر از شهدا نیست و میراث معنوی امام و شهدا، سرمایه هایی هستند که تا قرن‌ها می توانند این نظام را حفظ کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر وامید به شهدا اظهار داشت: دولتی که برخاسته از خون شهیدان است، خود را متعهد به شهیدان و پایبند به آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا می داند و همواره تلاش می‌کند تا این آرمان‌ها را پاس بدارد و تکریم کند.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز وزیر آموزش و پرورش از برخی خانواده های شهدای نوجوان قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهانگیری ، دولت ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار