بازیگر فیلم سینمایی «آزادی مشروط» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینما جذابیت خود را برای مخاطب احیا کرده است

محمد کارت گفت: سینما جذابیتش را دوباره برای مخاطب احیا کرده است و این امر با توجه به فروش فیلم‌های امسال و واکنش‌های مردمی نسبت به فیلم‌های مختلف ثابت کردنی است.

محمد کارت مستند ساز و بازیگر فیلم «آزادی مشروط» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: حسین مهکام کارگردان این اثر با ویژگی های اخلاقی که دارد در ساخت فیلم دل عوامل را بدست آورد و به واسطه آن توانست کیفیت فیلم را افزایش دهد چون آدمها با دل کار می‌کنند.

وی افزود: فضای کار حسین مهکام آرامش‌بخش و دوست داشتنی بود پس آدمها با فراغ بال و ذهن باز برای او کار کردند، من هم سعی می‌کنم از این ویژگی در کارهای خودم به طور قطع استفاده کنم.

وی در خصوص حال و هوای این روزهای سینمای ایران بیان کرد: من به عنوان یک جزء کوچک نمی توانم کلیت سینما را نقد کنم اما سینما جذابیتش را دوباره برای مخاطب احیا کرده و آدمهای بیشتری را به سینما رفتن ترغیب کرده است و این ادعا با توجه به فروش فیلمهای  امسال و واکنش مردمی نسبت به فیلم های مختلف ثابت کردنی است.

وی ادامه داد: نهایت عملکرد سینمای اجتماعی خنثی و از لحاظ مضامین محدود شده و این امر به ضعف سینما منجر می‌شود.

کارت تصریح کرد: سینما از نبود تنوع مضامین و ژانر رنج می برد و فیلم‌ها از یک قالب خاص پیروی می‌کنند.

این بازیگر و کارگردان  در مورد دغدغه خودش به عنوان یک عضو جوان سینما افزود: دغدغه محمد کارت این است که حضور داشته باشد اما نه هر حضوری و تلاش کردم هر جا در مسند بازیگر قرار می‌گیرم آنجا چیزی به من اضافه کند و اگر قرار بوده در مقام کارگردان مستند بسازم، آن فیلم حرفی برای گفتن داشته و جریانی برای خودش تولید کرده باشد.


انتهای پیام/رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.