از بیماری آسکاریازیس چه می دانید؟

کرم معمولی روده انسان یا آسکاریس لومبریکوئیدس شایعترین نمونه از کرمهای لوله ای است . به وجود این انگل در روده انسان آسکاریازیس گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ انتقال آلودگی از راه بلع تخم انگل در غذا می‌باشد . لارو انگل از تخم در روده آزاد شده و پس از مهاجرت به ریه با بلع مجدد وارد روده می‌شود.

 در روده طول کرمها حتی به سی سانتیمتر می رسد . عفونت اغلب بدون علامت است ولی ممکن است موجب تب، درد شکمی، اسهال و مشکلات گوارشی، کاهش وزن و علائم سوءتغذیه و... شود. گاه انگل بالغ و زنده در مدفوع مشاهده می‌شود.

درمان با داروهای ضد انگل مانند مبندازول، آلبندازول، پی پیرازین و پیرانتل پاموآت است . رعایت بهداشت موجب پیشگیری است . انجام آزمایش مدفوع اغلب برای تشخیص مفید است.

آسکاریس در همه جا دیده می شود ، بیشترین موارد بیماری در کشورهای دارای آب و هوای گرم دیده می شود . آسکاریس یک عفونت منتقل شونده از راه خاک است که این انتقال به انتشار تخم ها در شرایط مساعد محیطی برای بلوغ آنها بستگی دارد . دفع غیربهداشتی مدفوع و استفاده از کود انسانی ۲ فعالیت عمده غیربهداشتی هستندکه مسئول بومی شدن آسکاریازیس می باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگل ، کرم ، معده ، گوارش ، بیمار ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار