اداره‌کل هواشناسی؛

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در اردبیل

با گذشت نیمی از زمستان و در حالی که هوای بهاری در زمستان اردبیل حکمفرما بوده، بارش‌های برف و باران چهره استان اردبیل را تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای که عصر امروز صادر کرد، آورده است: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از بعد از ظهر فردا با ورود یک سامانه نسبتاً پایدار به منطقه هوای غالب مناطق استان اردبیل ابری شده و وزش بادهای تند تا 60 کیلومتر در ساعت آغاز شده و دگرگونی‌هایی را ایجاد می‌کند.

بر همین اساس در مناطقی از استان اردبیل نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود که موج اول این بارش‌ها در جنوب استان و نواحی کوهستانی از صبح تا ظهر پنجشنبه اتفاق افتاده و موج دوم نیز از عصر جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه شهرهای مرکزی و جنوب این استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 خوش‌گذرانی زمستانی اردبیلی‌ها با کمبود بارش‌ها و مساعد بودن شرایط جوی به نظر می‌رسد در هفته آینده با ورود موج دیگری متحول شده و بارش‌های خوبی اسباب خوشحالی کشاورزان و زارعان منطقه را فراهم می‌کند.

در این فصل از سال شهرستان کوثر با 14 درجه دمای هوا بالاترین دما را داشته و گرمی با هفت درجه کمترین دمای هوا را در استان اردبیل داشته است.

از ابتدای زمستان تاکنون بارش‌های خوب برف و باران در استان اردبیل اتفاق نیفتاده و مردم استان اردبیل منتظر بارش‌ رحمت الهی هستند تا زمستان پرخیر و برکتی را تجربه کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.