برنامه ریزی برای بازگشت 1.6 میلیون"افغان" از پاکستان

سفیر افغانستان در اسلام آباد از برنامه ریزی دولت کابل برای بازگشت یک میلیون و 600هزار مهاجر ساکن پاکستان به کشورشان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "جانان موسی زَی"سفیر افغانستان که با گروهی از خبرنگاران در کنسولگری افغانستان در کراچی سخن می گفت، افزود: توافق سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و سازمان ملل وجود دارد و هر سه طرف، بر بازگشت داوطلبانه، تدریجی و شرافتمندانه مهاجران تاکید کرده اند.

موسی زی با اشاره به بازگشت حدود پنج میلیون افغان مهاجر از ایران و پاکستان به کشورشان از تاریخ 2002 تاکنون، گفت افغانستان بدون حضور ملتش، کامل نیست.

سفیر افغانستان در پاکستان افزود: روند بازگشت مهاجران برای مدتی آهسته شد، اما تداوم این بازگشت، یکی از اولویتهای ماست که روی آن تمرکز کامل داریم.

"موسی زَی" گفت اکنون 1.6 میلیون افغان در پاکستان هستند که اکثرشان در"خیبرپختونخواه" و "بلوچستان" اقامت دارد و شمار افغانهای ساکن 'سند' تنها 65 هزار نفر است.

وی درباره رقم دقیق مهاجران ثبت نشده، ابراز تردید کرد و گفت این رقم باید چیزی بین 400 هزار تا یک میلیون نفر باشد.

سفیر افغانستان همچنین با انتقاد از رسانه های پاکستان در برخورد با تروریسم در افغانستان، گفت: این بی توجهی در حالی رخ می دهد که رسانه های افغان، رویدادهای تروریستی در پاکستان را برجسته می کنند و به آن می پردازند.

موسی زَی تاکید کرد که از نظر کابل، تفاوتی میان تروریست خوب و تروریست بد وجود ندارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار