«رضا بهبودی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جشنواره تئاتر فجر یک ایده دولتی است

بازیگر نمایش «گفت‌وگوی فراریان» گفت: باید جشنواره‌های تخصصی راه بیفتد تا هنرمندان نگاه زیباشناسانه‌ خود را در چارچوب قانون اساسی و رفتارهای مدنی انجام دهند.

«رضا بهبودی» بازیگر نمایش «گفت‌وگوی فراریان» در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: من به غیر از یک کار مربوط به دوران دانشجویی که در بخش جنبی آن بازی می‌کردم و یک شب هم بیشتر اجرا نشد کاری با جشنواره فجر نداشتم.

وی ادامه داد: پیش از این «میلاد شجره» همین کار را با بازی خود به صورت خانگی اجرا کرد و من هم دعوت شدم تا آن اجرا را ببینم. پس از آن شجره از من پرسید که آیا می‌توانم جای وی بازی کنم یا خیر؟

این بازیگر عنوان کرد:‌ بنده پیش از این با کارهای «میلاد شجره» آشنا بودم و او به نظرم جوانی بسیار پویا، کوشا است و تیم بسیار خوبی دارد و «محمد زارعی» هم ایده‌های خوبی می‌پروراند و به همین دلایل من هم تشویق شدم در کار بازی کنم.
 
بهبودی تصریح کرد: تعداد جلسات تمرین از دستم در رفته است و خیلی تمرین کردیم که این ایرادی هم ندارد و بسیار خوب است. برای اینکه شخصیت‌ها واقعا در ما ته‌نشین شوند و  ظرایف کار حاصل شود و ایده‌ها پخته شوند، احتیاج به زمان زیادی هست تا  اگر گوشه و کنار کار مشکلی داشته باشد برطرف شود. ما یک ساعت پیش از اجرا هم به ظرایف کار فکر می‌کردیم،  این ایده نمایش و اجرا خطیر است تا تماشاگر خسته نشود و بایستی جوری اجرا شود تا  تماشاگر معطوف به کار باقی بماند که امیدوارم اینگونه شده باشد.

بهبودی در ادامه درباره مشکلات سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: این نوع مشکلات در داستان‌های جشنواره تئاتر فجر همیشه وجود داشته است، وقتی که جشنواره تئاتر فجر دولتی است در قبل آن دولت یک ایده دارد و بخاطر آن هزینه می‌کند و دلش می‌خواهد به آن  اهداف برسد که گاهی اوقات این سیاست‌گذاری‌ها با نیاز و ایده های یک هنرمند چندان هم خوانی  ندارد.

وی افزود: من حق را به مدیران جشنواره و دولت می‌دهم؛ آن‌ها دلشان می‌خواهد جشنواره را آن طور که می‌خواهند برگزار کنند و کسی که می‌خواهد شرکت کند باید متوجه باشد که کجا شرکت می‌کند.
 
این بازیگر تصریح کرد:‌ من الان گفتم  که سال‌ها به جشنواره تئاتر فجر کاری نداشتم اما دوستانی که در جشنواره شرکت می‌کنند در عین حال می‌خواهند مدیران با اهداف آنان هم سو باشند این است آن مشکلی که دوسویه است؛ از آن طرف بانیان جشنواره دنبال اهدافی هستند و از طرف دیگر هنرمندان نیز دنبال اهداف خود هستند این اهداف چندان هم خوانی ندارند و  تنها جایی که با هم هم‌پوشانی دارند آن‌جایی است که با 10 بار بازبینی رفتن و خلاصه کردن متن یک جشنواره اتفاق می‌افتد. در بعد کلان‌تر هم همین داستان‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: من الان فقط آمده‌ام بازی کنم و دو طرف پذیرفته‌ایم چه کارهایی انجام داده و چه کارهایی را نکنیم و سعی دارم بازی‌ام را به نحو احسن اجرا کنم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: مشکلات جشنواره تئاتر فجر برای من تازه نیست؛ این مشکلات سی و سه سال است که در جشنواره وجود دارد و متاسفانه تا وقتی که اهدافی از این دست پشت جشنواره است این مشکلات خواهد بود و بایستی هنرمندان صعه صدر خود را بیشتر کنند یا مسئولان اجازه دهند جشنواره خصوصی راه بیفتد تا هنرمندانی که نگاه زیباشناختی و خاصی دارند و دوست دارند سبک‌های مختلف تئاتر را تجربه کنند در چارچوب قانون اساسی و رفتارهای مدنی کارهای خود را اجرا کنند.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار