خبرتوخبر؛

"رحیمی" خراب رفاقت شد!/ "کلودیا"ی مداخله‌گر روی خط فتنه/ آپارتاید تندروهای اصلاحات علیه "فومنی"

تو بسته خبرتوخبر این هفته؛ از آپارتاید مشارکتی‌ها و مجاهدینی‌ها به صحنه خراب شدن یک رفاقت قدیمی رسیدیم و در آنجا جلوی مداخله‌گری "کلودیا" در امور داخلی‌مان را گرفتیم!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، بعد از یک هفته غیبت به سراغ شانزدهمین بسته از "خبرتوخبر" رسیدیم.

دلمون براتون تنگ شده بود؛ یک هفته نبودیم؛ میدونیم که شما هم دلتون برای ما تنگ شده بود!

تو بسته این هفته سعی کردیم که مهم‌ترین اتفاقات پیش‌آمده در حوزه احزاب رو براتون جمع‌آوری کنیم؛ پس تا انتها با ما باشید...

"کلودیا"ی مداخله‌گر

"مهدی فضائلی" فعال رسانه‌ای اصولگرا در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران"، اظهارات "کلودیا روت" نایب‌رئیس مجلس آلمان در دیدار با عارف را "جدیدترین نمونه اظهارات مداخله‌جویانه کشورهای غربی" دانست.

شایان ذکر است؛ نایب‌رئیس مجلس آلمان در دیدار با "محمدرضا عارف" و در اظهاراتی مداخله‌جویانه، گفت است: "من شنیده‌ام در ایران همه می‌توانند کاندید شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند".

گزیده صحبت‌های فضائلی:

*آنچه که در دیدار نایب‌رئیس مجلس آلمان با آقای "عارف" منعکس شد، جدیدترین نمونه اظهارات مداخله‌جویانه کشورهای غربی است و مـتأسفانه واکنش مناسبی هم آقای عارف نسبت به این اظهارات نداشتند.

*حمله اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان نوعی "تاکتیک روانی تکراری" است.

*جریان اصلاحات اینگونه وانمود و تلاش می‌کند که مورد استقبال عمومی جامعه است و می‌خواهد نشان دهد، اگر انتخابات یک سازوکاری که آن‌ها تعریف می‌کنند را داشته باشد، همیشه پیروزند.



عارف در اوج

"محمدجواد حق‌شناس" عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با "سایت مثلث" با قطعیت از سرلیستی "محمدرضا عارف" در انتخابات مجلس دهم سخن گفت.

گزیده صحبت‌های حق‌شناس:

*در جريان اصلاح‌طلبی هميشه اصل بر تندروی نبوده است؛ ما شاخه‌های سياسی ديگری هم داشته‌ايم که دقيقا مسير ميانه‌ای را دنبال می‌کردند.

*با اين روندی که مشاهده می‌شود قطعا آقای "عارف" سرليست جريان اصلاح‌طلبی است چراکه تا امروز شخصيت ديگری درحد ايشان اعلام نامزدی نکرده است.



"ندا" حامی "موسوی"

"مجید فراهانی" دبیرکل موقت "حزب ندای ایرانیان" در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب "آرمان" از حمایت قرص و محکم و همه‌جانبه مجموعه "ندا" از "میرحسین موسوی" در سال 88 گفت و به وارد آمدن هزینه‌های مادی و معنوی در صورت شکست دولت روحانی به کشور رسید.   

گزیده صحبت‌های فراهانی: 

*اگر دولت روحانی در رفع چالش‌های عظيم اقتصادی - اجتماعی كشور شكست بخورد، قطعا هزينه‌های مادی و معنوی به كشور وارد خواهد آمد و دود آن نهايتا به چشم همه مردم می‌رود.

*به جرأت می‌گويم كه حتی يک عضو مجموعه "ندای ايرانيان" را سراغ ندارم كه در سال 88 از كسی غير از مهندس "ميرحسين موسوی" حمايت كرده باشد.

*ما در ندای ايرانيان به اصلاحات تدريجی و مستمر باور داريم اصلاحاتی كه مسير آن به جای گذر از تنش‌های خيابانی از شاهراه ميانه‌روی و قانون‌مندی می‌گذرد و توسعه پايدار و متوازن كشور در همه ابعاد را هدف خود قرار می‌دهد.


آپارتاید تندروهای اصلاحات

"محمدزارع فومنی" دبیرکل "حزب مردمی اصلاحات" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تندروی عناصر "جبهه مشارکت" و "سازمان مجاهدین" مبنی بر جلوگیری از عضویت حزب متبوعش در "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" گله کرد.

گزیده صحبت‌های فومنی: 

*در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، بعضی افراد از مواضع ما در دفاع از انقلاب و رهبری خوششان نمی‌آید.

*اگر دوستان تأکید کنند که ما با شورای هماهنگی اتحاد داشته باشیم که خیلی خوب است ولی اگر آن‌ها بخواهند ما را در جمع خودشان قبول نکنند، ما هم عکس‌العمل خوبی را در برابر آن‌ها نخواهیم داشت و مستقل وارد انتخابات مجلس خواهیم شد و 20 تا 25 درصد مجلس آینده را تصاحب خواهیم کرد.

*چند گروه افراطی و تندرو همچون اعضای "جبهه مشارکت" و "سازمان مجاهدین" در شورای هماهنگی حضور دارند که نمی‌خواهند در جریان اصلاح‌طلبی اتحاد شکل بگیرد.

*اگر امروز این‌ها من را چوب می‌زنند به این دلیل است که من سرباز رهبری هستم و تا پای جان هم در برابر دشمنان انقلاب و رهبری ایستاده‌ام.

*از آقای "خاتمی" برای حضور در همایش حزب مردمی اصلاحات دعوت به عمل نیاورده ولی از وی درخواست پیام کرده بودیم؛ اما وی عذرخواهی کرد و گفت که "فعلا نمی‌توانم پیامی بفرستم."



"رحیمی" خراب رفاقت شد!

سرانجام، رفاقت "محمدرضا رحیمی" معاون اول دولت دهم با "آقای بهاری" هم به پایان رسید؛ هفته پیش بود که حکم رحیمی صادر و وی به 5 سال و 91 روز و پرداخت مبلغ 3 میلیارد تومان و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. حکم رحیمی بازخوردها و واکنش‌های بسیاری را از سوی رسانه‌های داخلی و معاند خارجی در پی داشت؛ در هیاهو و گرد و غبار رسانه‌ای به وجود آمده از این حکم اما بیانیه دفتر "محمود احمدی‌نژاد" جالب و قابل تأمل بود. در بخشی از این بیانیه آمده است:

"تمام ماجرای آقای "رحیمی" مربوط به سال ۸۶ و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده است؛ این موضوع هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد."

رعایت شدن رسم "کی بود کی بود من نبودم" از سوی "آقای بهاری"، رحیمی را برآن داشت تا نامه‌ای به رفیق دیروزش پست کند. در ادامه به گزیده‌ای از نامه رحیمی اشاره خواهیم کرد:

*همه آنچه ظرف چندین سال بر من رفته است، یک طرف ماجرا است و البته این زخم وقتی کاری می شود که جنابعالی نیز مصلحت را در آن می‌جویید که دامن خود را از آن برچینید.

*شاید فراموش کرده‌اید که "رحیمی محکوم امروز"، چوب لجبازی‌ها و آبروبری‌های گاه و بیگاه شما را می‌خورد.

*من به بیت‌المال خیانت نکرده‌ام و زندگی‌ام به ریالی مال حرام آلوده نیست.

*بازی را بار دیگر در "صحنه رفاقت" باختم.


 
زمان "او" سپری شد!

"سید کمال‌الدین سجادی" سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در نشست خبری خود که روز سه‌شنبه در دفتر مرکزی "جامعه اسلامی مهندسین" برگزار شد به سپری شدن زمان "او"-احمدی‌نژاد- اشاره کرد!

گزیده صحبت‌های سجادی:

*پرداختن به انتخابات مجلس از همین حالا را زودهنگام می‌دانیم، اما این موضوع نباید مانع از فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها باشد.

*جمله دو کلمه‌ای "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان آرامش صهیونیست‌های ترسو را به هم زده است.

*گروه‌های ترویستی همچون داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارند. این گروه‌های تروریستی محصول مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

*"احمدی‌نژاد" زحماتی را برای کشور کشید اما دیگر "زمان او" سپری شده است.

*اصلاح‌طلبان نباید از پرونده‌هایی همچون پرونده قضایی "محمدرضا رحیمی" سوء‌استفاده کنند و محکومیت وی را به کل جریان اصولگرایی تسری دهند.

*در شرایطی که به ساحت حضرت محمد(ص) توهین شده است و بعضی از سیاست‌مداران غربی همراه با رژیم صهیونیستی در فرانسه راهپیمایی کردند، واقعا چه ضرورتی داشت وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو با "کری" پیاده‌روی کند؟



"شیطان" در رأس "فتنه"

"محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از گفتگوی خود با روزنامه تازه از توقیف درآمده "قانون" را به مسئله "رفع حصر" از "موسوی" و "کروبی" اختصاص داد. وی در بخشی از اظهارات خود، رأس اصلی فتنه سال 88 را "شیطان رجیم" و "توبه" را مقدمه اصلی رفع حصر از محصورین فتنه‌گر دانست.

گزیده صحبت‌های باهنر:


*شرط اول رفع حصر، توبه است. آن‌ها اول بايد ابراز پشيمانی كنند و بگويند ايمان‌شان اين نبود و كلاه‌ سرشان رفته است. اين‌ كارها مقدمات اصلی رفع حصر است.

*آن‌ها(موسوی و کروبی) بايد متوجه شوند كه در فيلمی بازی كردند كه نويسنده و كارگردان آن عليه نظام بودند. هنر پيشه با تمام حس در فيلم بازی می‌كند و ما هم چنين احساسی نسبت به نقش‌آفرينی آن‌ها داريم.

*سران فتنه انگليس و آمريكا نيستند، بلكه شيطان رجيم است.

*اگر نگاهی به ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی داشته باشيد، متوجه می‌شويد شورای نگهبان از هر دو جريان اساسی را رد صلاحيت داشته است.

 *حصر از مقوله‌های رفراندومی نيست. اين خيلی روشن است. زمانی كه "شورای عالی امنيت ملی" درباره مسائل امنيتی تصميم می‌گيرد، كاملا قانونی است. بنابراين هر زمان به تصميم برسد بايد عملی شود.

*براي برگزاری رفراندوم بايد از مجلس رأی‌گيری شود. اما اينكه به يكباره رفراندوم مطرح می‌شود جای تعجب دارد.


 
پیشاپیش ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی رو خدمتتون تبریک عرض میکنیم.

تا هفته بعد علی یارتون...

گزارش از "حسام رضایی"
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار