مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا:

اهداف سایپا دستیابی به استانداردهای جهانی و رشد صادرات محصول است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در شهرک صنعتی کاسپین در استان قزوین از خطوط تولید شرکت‌های پلاسکوکار، لنت پارسیان پیشرو و نیمه هادی عماد بازدید کرد و در جریان فعالیت این شرکت ها قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاراران به نقل از سایپا نیوز، مهندس سعید مدنی به همراه جمعی از معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با هدف بررسی عملکردی چند شرکت زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در خصوص افزایش میزان تولیدات، پیشبرد پروژه های در دست اقدام و همچنین برنامه های آینده این شرکت ها از شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت بروز رسانی خدمات فنی مهندسی و استفاده از فناوری های نوین در چرخه تولید محصول اظهار کرد: باید با یک برنامه ریزی جامع و مدون، زمینه رشد مستمر در شرکت های گروه خودروسازی سایپا را فراهم کنیم.

وی افزود: رشد کمی و کیفی محصولات هم زمینه فعالیت بیشتر در عرصه صادرات را فراهم خواهد کرد و هم موجب افزایش سهم گروه خودروسازی سایپا در بازار خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: شرکت های گروه از لحاظ تجهیزات با سایر شرکت های خودروساز جهانی اختلاف چندانی ندارند، اما باید با بروز رسانی خدمات مهندسی کیفیت محصولات آن ها افزایش یابد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده با بومی سازی محصولات، بهبود کیفیت، رسیدن به استاندارهای جهانی و رشد صادرات از اولویت های گروه خودرو سازی سایپا است.

بر اساس این گزارش محمدحسن گرمان مدیرعامل شرکت پلاسکوکار سایپا نیز در جریان این بازدید گفت: در حال جابجا کردن و تعویض تجهیزات شرکت هستیم و با وجود دشواری و هزینه بر بودن نوسازی ها، این پروژه با همکاری تمام کارکنان در حال انجام است.

وی افزود: جابجایی های صورت گرفته در خطوط تولید و محل استقرار، شرکت پلاسکوکار را با مشکلاتی مواجه کرده بود که با استقرار در شهرک صنعتی کاسپین، ثبات لازم در مجموعه ایجاد شده و قصد داریم از ظرفیت های موجود در شرکت به طور کامل بهره ببریم.

گرمان به افزایش تولید 70 درصدی ظرفیت خط رنگ اشاره کرد و گفت: در سال جاری توانستیم با افزایش طول خط، بازسازی و اصلاح تجهیزات به یک افزایش تولید مناسب دست پیدا کنیم که در حال حاضر تعداد 360 هزار مجموعه سپر جلو و عقب در خط رنگ فعلی رنگ آمیزی می شود.

مدیرعامل شرکت پلاسکوکار خاطر نشان کرد: پروژه رباتیک در خط تولید در دست اقدام است که از ویژگی های آن می توان به بالا بردن کیفیت ظاهری و چسبندگی رنگ، تنوع رنگ، صرفه جویی در زمان و پایین آمدن 60 الی 70 درصد کاهش مصرف رنگ اشاره کرد.

وی به افزایش تولید در حوزه تزریق اشاره کرد و افزود: در سال جاری با اضافه کردن 2 دستگاه سنگین در خط تولید قدیم و همچنین بازسازی و بهینه کردن امکانات قبلی، موفق به افزایش 50 درصدی در حوزه تزریق شدیم.

مدیر عامل شرکت پلاسکو کار در پایان گفت: با توجه به اینکه  گروه سایپا تولید محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و با در نظر گرفتن جایگاه و اهمیت تولید محصول با کیفیت در بازار رقابتی، شرکت پلاسکو کار متعهد است همراه با گروه سایپا، جهت پیشبرد اهداف سازمانی، کیفیت را سر لوحه کار خود قرار دهد.

در ادامه این بازدید ظفر پور، مدیر عامل شرکت لنت پارسیان پیشرو، در خصوص وضعیت تولیدات شرکت گفت: شرکت لنت پارسیان پیشرو قابلیت تولید لنت های سواری و صنعتی به تعداد یک میلیون و 500 هزار دست لنت که شامل 6 میلیون لنت در دو شیفت کاری است را دارد.

وی افزود: تمامی ماشین آلات و تجهیزات خریداری شده از آخرین فناوری روز دنیا برخوردار هستند که با همکاری متخصصین و کارشناسان داخلی و خارجی خط تولید راه اندازی شده و در حال گذر به مرحله تولید انبوه هستیم.

ظفرپور در پایان گفت: هدف ما دست یابی به کیفیت لازم و برخورداری از سطح کیفی بالا است که با گرفتن استانداردهای داخلی و بین المللی می توانیم در آینده ای نزدیک  فعالیت های گسترده ای در زمینه صادرات را در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه رادمهر، مدیر عامل شرکت نیمه هادی عماد، نیز با اشاره به زمینه فعالیت های این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر تولید کیسه ایمنی هوا و ایموبلایزر تیبا و محصولات ایکس 100 با توجه به توافق و قرارداد های منعقد شده در شرکت نیمه هادی عماد تولید می شود و همچنین تولید یک سری محصولات مورد نیاز گروه سایپا نیز در برنامه طراحی و ساخت قرار دارد.

رادمهر افزود: با توجه به گستردگی در حوزه کاری الکترونیک، ما توانسته ایم با توجه پتانسیل های موجود و بالا بردن ظرفیت در زمینه تولید قطعات خاص که باید به تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشند، قراردادهای خوبی با خودرو سازان خارج از گروه نیز داشته باشیم و امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک در طراحی و ساخت اقلام مورد نیاز صنعت خودرو، در داخل کشور و منطقه پیشرو باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار