بررسی‌ها نشان می‌دهند

بیماری‌های روده‌ای همچنان یک عامل عمده مرگ‌ و میر است

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیماری‌های روده‌ای همچنان یک عامل مهم و عمده مرگ‌ و‌ میر در جهان بوده و به ویژه در کشورهای فقیر و تعدادی از کشورهای در حال توسعه، یک معضل جدی محسوب می‌شود.

منصور‌خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تا قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها، بیماری‌های عفونی نظیر سل، وبا و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش  به عنوان عوامل اصلی مرگ‌و‌میر مطرح بودند که البته با کشف آنتی‌بیوتیک‌ها از شدت این بیماری‌ها کاسته شد.

وی با بیان اینکه با کشف آنتی‌بیوتیک‌ها موارد ابتلاء‌، ناتوانی، مرگ‌و‌میر هزینه‌های ناشی از اغلب بیماری‌های عفونی کاهش یافت، تصریح کرد: متأسفانه با وجود پیشرفت‌های پزشکی و بهبود سطح بهداشتی و درمانی، اما برخی از بیماری‌های عفونی با مرگ‌و‌میر بالایی همراه هستند.

خالصی تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیماری‌های روده‌ای و اسهال، همچنان یک عامل مهم و عمده مرگ‌و‌میر در جهان بوده و به ویژه در کشورهای فقیر و تعدادی از کشورهای در حال توسعه، یک معضل جدی محسوب می‌شود.

وی یاد‌آور شد: موارد مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های روده‌ای و اسهال در کودکان بسیار قابل ملاحظه و بیشتر از سایر افراد است.

خالصی گفت: یکی از دلایل بالا بودن مرگ‌و‌میر ناشی از اسهال در برخی از کشورها بالا بودن تعداد دفعات ابتلاء‌‌ به این بیماری و درمان نامناسب یا عدم درمان آن است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار