با اجرای مانور عملیاتی:

طغیان کانال سرخه حصار در جنوب تهران مهار شد

شهردار منطقه 20 از اجرای مانور عملیاتی طغیان کانال سرخه حصار به منظور برآورد میزان آمادگی مدیریت شهری در مهار بحران های احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور کتانباف رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه در شرایط بارندگی های شدید احتمال طغیان کانال سرخه حصار وجود دارد و همواره یکی از دغدغه های مدیریت شهری منطقه 20 بوده است،  مانور عملیاتی مهار این طغیان و برآورد میزان خسارات وارده در این نقطه بحران زا اجرا شد.

کتانباف با اشاره به اینکه در این حادثه خساراتی به تاسیسات شهری مخابرات ، برق، آب وگاز نیز وارد می شود، افزود: ادارات هلال احمر، راهور، آتش نشانی، شبکه بهداشت، برق، گاز، مخابرات ، سپاه ، نیروی انتظامی و... برای امداد رسانی و برآورد خسارات وارده در این مانور حضور داشتند.

وی ادامه داد: اسکان اضطراری یکصد نفر از آسیب دیدگان در سوله بحران مجاور به محل و خارج از محدوده حادثه دیده از دیگر موارد پیش بینی شده بود که با نصب چادرهای اسکان و فراهم آوردن اقلام ضروری مورد نیاز در اسکان موقت، انجام شد.

شهردار منطقه 20 اجرای مانورهای عملیاتی را مهم برشمرد و اظهارکرد: هماهنگی بین ادارات و شناسایی ظرفیت های موجود و رفع نقاط ضعف از مهمترین اهداف مانورهای اجرایی و عملیاتی است که معمولاً با اجرای چنین مانورهایی تمرین می شود.

آسیب به خطوط لوله های انتقال آب روستایی، ایستگاه تصفیه خانه آب روستایی، شبکه ارتباطی مخابرات، تیر برق و پست هوایی و زمینی، خط انتقال گاز شهری، ورود سیلاب به 20 پلاک مسکونی واقع در خیایان شهید ترابی و سقوط خودرو در کانال سرخه حصار از خسارات وارده در این مانور عملیاتی بود که از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20، برنامه ریزی و در محدوده ناحیه 6  و با حضور کلیه عوامل اجرا شد.

لازم به ذکر است کانال سرخه حصار یکی از کانال های اصلی شهر تهران است که 20 هزار متر آن در منطقه 20 واقع است و آب های سطحی شرق پایتخت به این مسیر سرازیر می شود . این کانال در گذشته یکی از پر مخاطره ترین نقاط تهران بود که  با اجرای عملیاتی عمرانی بتنی شدن و احداث کانال کمکی درمجاور آن، ضریب ایمنی این کانال افزایش یافته و احتمال وقوع بحران به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار