شکایت طرفداران تاریخ کهن مصر از وزیر آثار باستانی این کشور + عکس

یک گروه حمایت کننده آثار قدیمی مصر در واکنش به سرهم بندی مرمت نقاب «توتان خامن» از فراعنه تاریخ این کشور قصد شکایت از وزیر آثار باستانی مصر را دارند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از آرت دیلی: یک گروه حمایت کننده آثار قدیمی مصر به دلیل مرمت نادرست نقاب‌ "توتان خامن" از وزیر آثار باستانی این کشور شکایت کردند.

شکایت طرفداران تاریخ کهن مصر از وزیر آثار باستانی این کشور + تصاویر

 کارشناسان پس از مشاهده و بررسی این صورت طلایی عنوان کردند که ردی از چسب مایع خشک شده برروی ریش چهره فوق به هنگام مرمت آن باقی مانده است.

به گفته یکی از کارکنان موزه "مصر" اثر فوق سال گذشته هنگامی که برای تعمیر روشنایی و رنگ طلایی‌اش از جایگاهش بیرون آورده شده بوده به طور تصادفی به زمین افتاده و در قسمت ریش دچار آسیب می‌شود و این در حالی است که مسئول این موزه هرگونه آسیب توسط گروه تعمیر کننده را رد کرده و این ادعا را باور نکردنی و غیر قابل تصور دانست. وی کار گروه بازسازی را خوب ارزیابی کرده ولی اشاره‌ای به منشاء و دلیل صدمه رسیدن به این اثر نکرده است.

از سوی دیگر "مانیکا هانا" که یک مصر شناس است اذعان داشته که پس از مشاهده سرهم بندی کردن این اثر آنقدر بهت زده شده که تصمیم دارد موضوع را به دادستان عمومی ارجاع دهد.

شکایت طرفداران تاریخ کهن مصر از وزیر آثار باستانی این کشور + تصاویر

کارشناسان معتقدند  اینگونه حوادث اجتناب ناپذیرند ولی مسئولان موزه باید از مواد بهتری جهت بازسازی قسمت شکسته شده استفاده می‌کردند.

موزه مصر که در نزدیکی میدان التحریر قرار دارد، پیش از انقلاب سال 2011 میزبان میلیون‌ها جهانگرد بوده است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.