نوربخش در نشست خبری اعلام کرد:

واریز عیدی مستمری بگیران در بهمن ماه / افتتاح بیمارستان میلاد 2 در دهه فجر

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از تصویب بودجه سازمان به رقم 58هزار میلیارد تومان در سال 94 و بهره برداری از 2بیمارستان در کرمان و زابل به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

58هزار میلیارد تومان بودجه سازمان در سال 94 تصویب شد/ بهره برداری از 2بیمارستان در ایام الله دهه فجر
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد تقی نوربخش مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد با اشاره به تصویب بودجه سازمان در سال 94اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سازمان در هیئت امنای سازمان مصوب می‌شود که بر اساس ‌آن 58هزار میلیارد تومان بودجه سال94تصویب شد که این بودجه در سه بخش تعهدات دراز مدت درمان و سرمایه گذاری ملزوم شده است که سهم عمده‌ای از این بودجه که 92درصد آن را شامل می‌شود توسط حق بیمه  تامین اجتماعی و مابقی در قالب مطالبات از دولت است و سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به بودجه عمومی اداره می‌شود.

وی افزود: به مناسبت ایام الله دهه فجر سی و شش پروژه در سراسر کشور افتتاح می‌شود که مهم ترین آن‌ها می‌توان به دو بیمارستان به نام‌های پیامبر اعظم(میلاد 2)، با اعتبار 170میلیارد تومان و دیگری هامون در زابل اشاره کرد و 34پروژه بیمه‌ای و درمانی دیگر نیز به مناسبت این ایام افتتاح می‌شود.

نوربخش در خصوص ابلاغ بخشنامه بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: ابلاغ بیمه بخش نامه کارگران ساختمانی انجام شده که البته در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه بودیم اما در نهایت با پیگیری‌های سازمان در مجلس تصویب شد و بعد در شورای نگهبان تایید شد و به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

مدیر عامل سازمان صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه رایتل جزو شرکت‌های وا گذاری تامین اجتماعی است گفت: 100درصد مالک این شرکت سازمان تامین اجتماعی است و جزو شرکت‌های سود ده این سازمان محسوب می‌شود که در یک سال اخیر مشترکین آن به دو برابر رسیده است.
 وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان در سال جاری افزود: تعداد بیمه شدگان تا آ‌بان سال گذشته 700هزار نفر بود که در سال جاری 380هزار نفر به تعداد بیمه شدگان افزوده شده است.
 
وی با اشاره به رشد منفی پرداخت بیمه بیکاری عنوان کرد:‌ سال 93 اولین  سالی است که شاهد کاهش پرداخت بیمه بیکاری هستیم که ازپرداخت بیمه بیکاری به  215هزار نفر به رقم 170هزار نفری رسیده‌ایم که بر این اساس 35هزار نفر بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند.

مدیر عامل سازمان صندوق تامین اجتماعی با اشاره به همکاری سازمان با وزارت کار تصریح کرد: شش تفاهم نامه همکاری در سازمان تامین اجتماعی با وزارت کار  امضا شده است که از مهم ترین آن می‌توان به پرداخت حقوق سازمان‌های کاریابی اشاره کرد که بر این اساس 90درصد حقوق توسط سازمان پرداخت می‌شود و 50درصد آن توسط کارفرما که در این میان سهم کارفرما کاهش پیدا کرده است که از مزایای این طرح می‌توان به ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، و سهم صحیح منابع سازمان اشاره کرد.

نوربخش در ادامه عنوان کرد: آزمون استخدام سازمان تامین اجتماعی یکی از مسائل تحقیقی و تفحصی بود که در این زمینه سازمان با مشکلات زیادی رو به رو شد این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد به طوری که طرح سوال، برگزاری آزمون و اعلام نتایج بر عهده سازمان سنجش بود و سازمان نیز نام کسانی را که نمره بالاتر از حد نصاب 50درصدی را کسب کرده‌اند اعلام کرد، اما نکته مهم این است که سهم سازمان در استخدام 28هزار نفر است که 25درصد آن به شهدا اختصاص دارد و 1800نفر باقی مانده نیز بر اساس مصاحبه و تعیین پارامترهای گزینشی استخدام می‌شوند.

نوربخش با اشاره به تغییر بیمه کارگران ساختمان تصریح کرد: بنا بود 900میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای بیمه 800هزار نفر پرداخت شود که این قانون به پرداخت بیمه بر این اساس متراژ تغییر کرد که در این زمینه سازمان با  چالش مواجه شد و بر اساس آمار سازمان مرکز ملی آمار میزان ساخت و سازها به نصف کاهش یافت و در تهران 40درصد و در شهرستان 68درصد کاهش پیدا کرد و بر این اساس 500هزار نفر از تحت پوشش بیمه خارج می‌شدند اما سازمان به دلیل سختی کار کارگران این قانون را اجرا نکرد و قانون متراژ را به پروانه و تراکم جمعیت تغییر داد و قانون گذار 20درصد را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
مدیر عامل سازمان صندوق تامین اجتماعی با اشاره به پرداخت مطالبات افزود: از 3هزار میلیارد تومان مطالبات 400میلیون ان پرداخت شده و تمام مطالبات پزشکان عمومی متخصص تا دی ماه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به رشد بودجه درمانی در سال آینده اظهار کرد: رشد بودجه در درمان غیر مستقیم 38درصد و  در درمان مستقیم 25درصد افزایش پیدا کرده است و سازمان تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح خدمت رسانی و درمانی به کار می‌گیرد به طوری که در یک سال گذشته شاهد تحولات زیادی در این زمینه بوده‌ایم و  با توجه به برنامه‌های دولت تدبیر و امید پوشش خدماتی، حمایتی و جمعیتی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم که 2400اقلام دارویی تحت پوشش  سازمان است.

وی در ادامه افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد پوشش 8میلیونی بیمه بودیم و سعی داریم پوشش حمایتی خود را افزایش  دهیم به طوری که پوشش فرانشیز بالای 56درصد بود در حال حاضر به زیر 6درصد رسیده است.

نوربخش با اشاره به پرداخت مطالبات توسط دولت گفت: دولت 10هزار و 500میلیارد تومان بدهی سازمان را پرداخت کرده است و مطالبه سازمان از دولت در سال ‌آینده 15هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پرداخت عیدی جامعه هدف عنوان کرد:‌ عیدی امسال در بهمن ماه پرداخت می‌شود و افزایش حقوق در اختیارات سازمانی است و ما ‌آمادگی پرداخت عیدی را داریم و منابع آن نیز به مبلغ 1300میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حمایتی است و از مزایای این سازمان این است که ورشکستگی در آن وجود ندارد چرا که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است.

وی با اشاره به آغاز به کار موسسه پژوهش سازمان تصریح کرد: موسسه پژوهشی چهار سال تعطیل بود و مذاکراتی برای آغاز به کار مجدد آن انجام شده است.

نوربخش به مشکلات سازمان در خصوص اجرای مرخصی زایمان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیازمند 500هزار میلیارد تومان بودجه هستیم که اگر تامین شود این قانون اجرایی  خواهد شد.
 
نوربخش به سیاست‌های سازمان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در بورس اصلاح ساختاری و جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌ها از جمله مواردی است که سازمان در جهت اعمال این سیاست‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق مستمری بگیران افزود: حقوق حداقل دستمزد پرداخت شده و دستمزد گروه‌هایی که قطعی نبود نیز علی الحساب پرداخت شده است.

مدیر عامل سازمان صندوق تامین اجتماعی گفت: مسکن امید سازمان با همکاری وزارت مسکن و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دست بررسی است و ردیف بودجه‌ای 200میلیارد تومانی از سوی سازمان برای آن پرداخت می‌شود.

نوربخش تاکید کرد: همسان سازی حقوق و افزایش آن جزء سیاست‌های سازمان نیست و این سازمان تنها در دو ماده قانونی اختیار دارد و اگر ردیف بودجه آن از طرف دولت تامین شود این سازمان در افزایش حقوق مشکلی ندارد اما باید توجه داشت که از 2200میلیارد تومان  مطالبه در این زمینه تنها 900میلیون آن پرداخت شده و 1300میلیارد تومان باقی مانده هنوز به سازمان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمارستان ، بیمه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ranaziba
۰۹:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
با سلام اگر همسان سازی نشود کسانی که حقوق انها حداقل می باشد نسبت به کسانی که حقوق کامل میگیرند این مستمر بگیران که هرجا شکایت می کنند نباید همسان سازی شود هرروز این خرج بالا می رود سرسام آور است در سال 94 خیلی زیاد شود برای کسی که 260 تا 360 هزار تومان میگیرد نهایت بشود 400 هزار تومان شما با انصاف خودتان اینان چکار باید بکنند که یک عده هم مستاجر می باشد با چند سر عائله نباید این حقوق همسان شود
آخرین اخبار