یزد؛

خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان یزدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان نرخ خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در یزد بیش از ۱۰ هزار ریال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سید جمال سجادی پور با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای این سال زراعی، به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب در هیات وزیران اعلام و ابلاغ شده، اظهار داشت: هدف از انجام این طرح، حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی، ایجاد تعادل در نظام تولید، به حداقل رساندن ضایعات محصولات، جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و حذف پدیده واسطه‌گری است.

وی افزود: براساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و مصوبه هیات وزیران، قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی، جایزه تولید به تولیدکنندگان گندم، جو و اقلام علوفه‌ای و اساسی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و رعایت قوانین مربوط، در مورد سازمان‌های مسئول خرید، محدوده زمانی خرید، تامین کننده تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تعیین هزینه‌های تبعی و محل تامین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب‌نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آن‌ها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: میزان افت سن گندم و جو بر حسب افت و رطوبت با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارتخانه‌های تجارت و جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

سجادی پور قیمت گندم معمولی را 10 هزار و 500 ریال با 4 درصد افت مفید و 2 درصد غیر مفید، گندم دوروم را 10 هزار و 800 ریال با 4 درصد افت مفید و 2 درصد غیرمفید و  قیمت  جو را هفت هزار و 800 ریال عنوان کرد.

وی در ارتباط با روش کار خرید و ارزیابی گندم و جو گفت: در مرحله اول سازمان تعاون روستایی مراکز خرید خود را در سطح  شهرستان‌ها فعال کرده و بعد از آن کشاورزان گندم خود را به آنها تحویل داده و پس از بررسی و ارزیابی به بانک معرفی، و پول خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، تضمین ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.