تقدیر رئیس جمهور از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در جلسه هیئت دولت

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: سرمایه گذاری در بخش سلامت در دولت یازدهم به طور ویژه مورد توجه بوده است به نحوی که برخی این دولت را بدرستی ، دولت سلامت نامگذاری كرده اند .

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، ، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز چهارشنبه  گفت: ملت بزرگ ایران امسال همانند سال های گذشته با حضور، مشارکت پرشور و نشاط گسترده تر خود در جشن های دهه مبارک فجر نشان می دهند که در برابر فشار دیگران خسته نشده و سر فرود نخواهند آورد و با تلاش كارگزاران نظام و با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به راه خود برای توسعه و پیشرفت كشور ادامه خواهند داد.

رییس جمهوری افزود: در این ایام بیشتر یاد روزهایی هستیم كه نهضت و انقلاب اسلامی به شكوفایی رسید و امام عزیز به وطن بازگشتند و مردم با شور و هیجان بیشتری آخرین قدم ها را برای سرنگونی استبداد برداشته و بنای پر بركت و رفیع جمهوری اسلامی را بنیانگذاری كردند.

تقدیر رئیس جمهوری از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت

دكتر روحانی در ادامه سخنان خود با تقدیر از اقدامات انجام شده در بخش تحول سلامت ، اظهارداشت: مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشكلات فراوانی در بخش سلامت و درمان داشته و از كمبود متخصص و پزشك رنج می بردند و كسی كه به نوعی بیماری نسبتا صعب العلاجی، مبتلا می گردید، مجبور می شد همه دارایی خود را بفروشد و برای درمان به خارج از كشور سفر كند.

گام های خوبی در خودکفایی تولید تجهیزات پزشکی برداشته شده است

رییس جمهوری اضافه كرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چشم ها برای شفا از بیماری به دروازه های خارجی و مخصوصا غرب دوخته شده بود و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب گام های مهمی در زمینه سلامت و توسعه مراكز پزشكی و همچنین خودكفایی در تولید تجهیزات پزشكی برداشته شده است.

برخی این دولت را به درستی دولت سلامت نامگذاری کرده اند

دكتر روحانی خاطر نشان كرد: البته مردم همچنان از هزینه های سنگین درمانی رنج می بردند از این رو دولت یازدهم برای نجات مردم از این معضل ، از جمله تصمیماتی كه اتخاذ كرده، سرمایه گذاری در بخش سلامت است به نحوی که برخی این دولت را بدرستی ، دولت سلامت نامگذاری كرده اند .

ابراز رضایت مردم از اقدامات انجام شده دولت در حوزه سلامت

رییس جمهوری با اشاره به بازدید سرزده ای كه شب گذشته از یكی از بیمارستان های تهران داشته است، اظهار داشت: در این بازدید و عیادت از بیماران، همه بیمارانی که با آنها صحبت کردم، از اقدامات انجام شده دولت در حوزه سلامت،رضایت داشتند و اقدامات بسیار ارزشمند و بزرگی که در این زمینه انجام شده ، باید ادامه پیدا کند.

دكتر روحانی تصریح كرد: در اقدامات و كار بزرگی كه در زمینه سلامت در حال انجام است، هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما این گامی كه برداشته شده را با استواری و تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: باید در بخش سلامت و بخصوص بهداشت كاری انجام شود كه مراجعه به بیمارستان ها كاهش یابد.

دكتر روحانی همچنین تلاش برای خودكفایی در تولید دارو و تجهیزات پزشكی را مورد تاكید قرار داد و گفت: باید در این زمینه شركت های دانش بنیان و مراكز علمی و دانشگاهی کشور تلاش مضاعفی انجام دهند.

در ابتدای این جلسه، وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی در خصوص(طرح تحول نظام سلامت) به هیات وزیران ارائه داد. در این گزارش، شاخص امید به زندگی در بدو تولد، امید به زندگی سالم، سالهای از دست رفته عمر به تفکیک بیما ری ها و اختلالات و تاثیر آن در ارتقای اقتصادی، سهم هزینه های سلامت، شاخص های حمایت مالی، میزان پوشش بیمه سلامت، مدیریت بحران های دارویی و کاهش تعداد و اقلام کمبود دارو و تثبیت قیمت داروهای تولید داخل و حفاظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج به هیات وزیران ارائه شد.

بر پایه این گزارش، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت شامل بیمه نمودن افراد فاقد بیمه سلامت که بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند، کاهش پرداختی از جیب بیماران بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت از ۳۷ درصد در بهار ۱۳۹۲ به ۴.۵درصد در آبان ماه ۱۳۹۳ عنوان شد.

در این گزارش، ارتقای خدمات ویزیت سرپایی، افزایش پنج درصدی زایمان های طبیعی رایگان و کاهش سزارین، ایجاد ۱۵ پایگاه اورژانس هوایی و نصف شدن فقرای ناشی از هزینه های کمرشکن سلامت و ارتقای رضایت نسبی مردم را می توان از دیگر فواید « طرح تحول نظام سلامت» برشمرد.

  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.