به علت ترديدهای سياسی؛

رتبه اعتباری يونان در آستانه کاهش قرار گرفت

موسسه اعتبار سنجي استاندارد اند پورز روز چهارشنبه تهديد کرد رتبه اعتباری يونان را به علت ترديدهای سياسی کنونی کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، موسسه اعتبار سنجي استاندارد اند پورز تهديد کرد رتبه اعتباري يونان را به علت ترديدهاي سياسي کنوني کاهش مي دهد.

بر این اساس، رتبه اعتباري فعلي يونان « بي » است و احتمال دارد از « پايدار » به « منفي » کاهش يابد.

اين موسسه در بيانيه اي اعلام کرد: برخي سياست هاي اقتصادي و بودجه اي که دولت جديد يونان به رهبري حزب چپ گراي سيريزا وعده آن را داده است با چارچوب سياست مورد مذاکره بين دولت قبلي و حاميان مالي رسمي اين کشور منطبق نيست .

استاندارد اند پورز معتقد است ترديدهاي مرتبط با وابستگي يونان به منطقه يورو، ظرفيت اين کشور در اجراي اصلاحات ساختاري، عمر کوتاه دولت ها به نظر مي رسد سرمايه گذاري در يونان را تحت تاثير قرار داده و از 24 درصد توليد ناخالص داخلي در سال 2008 به 11 درصد در سال 2014 رسانده است.   
 
اين موسسه در همين حال وعده دولت جديد را براي افزايش سرمايه گذاري و ربط دادن شرايط باز پرداخت بدهي ها به رشد اقتصادي سازنده توصيف و اعلام کرد عزم سيريزا براي مبارزه با فساد، تقويت نظام قضايي و بهبود جمع آوري ماليات مي تواند نقش مثبتي در مذاکرات آتن با حاميان مالي يونان داشته باشد.

سهام بانک هاي يونان روز چهارشنبه بعد از نخستين اظهارات مقامات جديد بيش از يک چهارم ارزش خود را از دست داد و ارزش شاخص بورس آتن نيز با کاهش 9.24 درصدي رو به رو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار