مدیر کل بیمه سلامت استان تهران:

افراد بدون هویت هم بیمه می‌شوند

دکتر‌ قنادی گفت: بیمه همگانی سلامت که در راستای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت در خصوص حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است، تمام افراد جامعه از جمله شهروندان بدون هویت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دکتر‌ مهدی‌ قنادی مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیمه همگانی سلامت، از نظر پوشش بیمه‌ای مشابه بیمه صندوق‌های کارمندی افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: هدف بیمه همگانی سلامت از ابتدا این بوده که افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند که بیشتر اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و افرادی که هیچ ارتباط دولتی ندارند را شامل می‌‌شود در برگیرد. ضمن اینکه آسیب‌پذیر‌ترین اقشار جامعه هم که بدون هیچ‌گونه هویتی هستند، اگر تنها یک شماره کد‌ملی داشته باشند و از بهزیستی، دادگاه و یا مراکز انتظامی به ما معرفی شوند، بلافاصله‌ و بطور کاملا‌ٌ رایگان برایشان دفتر‌چه بیمه سلامت صادر می‌شود.

قنادی‌ افزود: افراد بی هویتی که حتی‌ کد‌ ملی هم ندارند، در صورت نیاز به بستری شدن در مراکز درمانی، بیمه همگانی سلامت برایشان اقدام به صدور معرفی‌نامه جهت بستری شدن و دریافت خدمات درمانی رایگان در مراکز بیمارستانی دولتی می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار