تبریز؛

کشف اشياءعتيقه تاريخي هزاره قبل از ميلاد در شهرستان سراب

فرمانده انتظامي شهرستان سراب از دستگيري دو حفار غير مجاز و کشف دو عدد سکه و مقداري اشياء عتيقه قديمي و تاريخي به ارزش 400ميليون ريال متعلق به هزاره قبل از ميلاد در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛سرهنگ محمد جعفرزاده در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي اطلاع واصله مبني بر حفاري غيرمجاز در يکي از روستاهاي شهرستان مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي و عوامل انتظامي قرار گرفت.

سرهنگ جعفرزاده در ادامه افزود: در همين راستا فعاليت حفاران مورد رصد و شناسايي قرار گرفت و طي عملياتي غافلگيرانه دو نفر در اين رابطه دستگير شدند.

وي اظهار کرد: با هماهنگي مقام قضايي منزل نامبرد گان مورد بازرسي قرار گرفت و تعداد دو عدد سکه قديمي و تاريخي به ارزش 400 ميليون ريال متعلق به هزاره قبل از ميلاد و تعداد دو عدد اشياء قديمي و تاريخي کشف و متهمان به همراه پرونده متشکله تحويل مراجع قضائي شد.

اين مقام انتظامي اعلام داشت: با عنايت به اينکه آثار تاريخي نشانگر هويت يک ملت مي باشد و سواي ارزش مادي ارزش معنوي زيادي دارد و غارت آن توسط افرادي سودجو ضربه تاريخي و هويت ملت مي باشد لذا مردم و مسئولان وظيفه خطيري در حفظ و نگهداري آنها دارند.

سرهنگ جعفرزاده در پايان از شهروندان درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک در اين زمينه را بلافاصله به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.