عارف در سیزدهمین کنگره سالانه حزب مردم سالاری:

روند عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم/ باید از تک‌روی‌ها و سهم‌خواهی‌ها دست برداریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روند عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم و حمایت از دولت در انجام تعهدات و شعارهای انتخاباتی‌اش را وظیفه خود می‌دانیم.

روند عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم/ باید از تک‌روی‌ها و سهم‌خواهی‌ها دست برداریمبه گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیزدهمین کنگره سالانه حزب مردم سالاری با بیان اینکه روند عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم اظهار داشت: حمایت از دولت در انجام تعهدات و شعارهای انتخاباتی‌اش را وظیفه خود می‌دانیم و به عهد خودمان با دولت پایبند خواهیم ماند.  
 
وی افزود: توجه کامل به نقش مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب از جمله ویژگی‌های مهم آن به عنوان بزرگترین انقلاب فرهنگی است.  
 
عارف تأکید کرد: هر مسئولی به طور مستقیم یا غیرمستقیم منتخب مردم است؛ اگر هر نهادی بخواهد از مردم عقب بیافتد، با مشکل مواجه خواهد شد و در ادای دین خود به شهدا کوتاهی کرده است.  
 
عارف با اشاره به این مطلب که ما هنوز شاهد حاکمیت احزاب در کشورمان نیستیم گفت: دلیل این امر را وجود تنگ‌نظری‌ها و نیز مشکلات ساختاری در نوع نگاه احزاب که از بالا به پایین است می‌دانیم.  
 
عارف با ذکر این نکته که مهمترین وظیفه احزاب توسعه مردم سالاری و افزایش ارتقای مشارکت مردم است تصریح کرد: ما نباید از کادرسازی و توانمندسازی احزاب غافل بمانیم.  
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به اینکه فعالیت سیاسی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف است گفت: احزاب باید برنامه‌ریزی جدی در جذب جوانان داشته باشند؛ متأسفانه  بین نسل اول و سوم انقلاب شاهد گسست هستیم.  
 
عارف افزود: مهمترین دغدغه بخشی از نظام حذف یکدیگر است که این مسئله جز طرد شدن از سوی مردم چیز دیگری را نصیب این افراد نخواهد کرد.  
 
عارف تأکید کرد: ما اصلاح‌طلبان مدعی هستیم که بیشترین همراهی را با نظام و انقلاب داشته‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احزاب باید به اولویت‌ها و سندهای بالا دستی نظام توجه کنند؛ در حالی که در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم آیا احزاب و تشکل‌ها نباید در تدوین این برنامه نقش داشته باشند؟  
 
عارف با ذکر این مطلب که در جریان اصلاحات هیچ راهی جز حرکت جبهه‌ای را متصور نیستیم گفت:  این حرکت جبهه‌ای باید همه احزاب اصلاح‌طلب را دربر بگیرد و در همین راستا باید از برخوردهای گزینشی پرهیز نماییم.  
 
عارف افزود: هم افزایی و هم‌گرایی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید هدف این جبهه باشد. 

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات مجلس 94 بر روی انتخابات 96، 98 و 1400 تأثیرگذار است گفت: انتخابات مجلس دهم یکی از مهمترین انتخابات است؛ ما از تک‌روی‌ها، هوس‌ها و سهم‌خواهی‌ها اطلاع داریم؛ یکبار هم که شده باید از این مسائل عبور کنیم چرا که پیام انسجام ما پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی است.  
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری 92 یک سرمایه ارزشمند اجتماعی خلق شد و نباید درپی این باشیم که چه کسی در ایجاد این سرمایه نقش داشته است.  
 
وی افزود: وظیفه همه ما حفظ و ارتقای این سرمایه ارزشمند 72 درصدی است.

عارف با بیان اینکه ما اختلاف سلیقه را یک ارزش می‌دانیم خاطر نشان کرد: ما بین صفر و یک تفاوتی قائل نمی‌شویم، اختلاف نظر باعث حرکت می‌شود به شرطی که ما برادریمان را قبول داشته باشیم چرا که هدف، حاکمیت ارزش‌های انقلاب است.  

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: حاکمیت ، احزاب ، منتخب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار