عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد

آزادسازی سهام عدالت جایگزینی برای کاهش درآمدهای دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور گفت: آزادسازی سهام عدالت یکی از راه حل‌های مناسب برای جایگزین کاهش درآمد دولت است.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بحث سهام عدالت اظهار داشت: بحث سهام عدالت موضوعی است که ابهاماتی هم از سوی مردم و هم از سوی کارخانه‌هایی که به نوعی از طریق سهام عدالت تملیک می‌شود وجود دارد.

وی در ادامه به بیان این ابهامات پرداخت و گفت: مردم در خصوص طریقه استفاده از سهام و سود آن و کارخانه‌های مربوط به افزایش سهم یا سرمایه‌گذاری مجدد با محدودیتهایی مواجه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه اظهار داشت: دولت و مجلس با پیگیریهای متعدد خود برای حل این مشکل به این نتیجه رسیدند که با اطلاع رسانی به مردم در خصوص آزاد شدن این سهام از طریق پرداخت بدهی قابلیت خرید و فروش آن را در دست بگیرند و یا در صورت عدم پرداخت سهام به شکل قبل باقی می‌ماند.

هاشمی نخل ابراهیمی در ادامه به بیان مزایای این پیشنهاد پرداخت و گفت: آزادسازی سهام عدالت یکی از راه‌حلهای مناسب جایگزین کاهش درآمدهای دولت است همچنین بنگاه‌های اقتصادی از این طریق زودتر می‌توانند به منابع مالی مورد نیاز خود برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس منتظر لایحه از سوی دولت است که در صورت تسریع دولت در این لایحه امکان بررسی آن تا قبل از بررسی بودجه در صحن علنی و تا قبل از 22 بهمن وجود دارد.

هاشمی نخل ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: ما امید داریم با ورود سهام عدالت به بازار بورس و امکان خرید و فروش آن توسط مردم رونق تازه‌ایی در بازار شکل بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، عدالت ، سهام ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار