امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه آزاد اسلامی

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ این تفاهم‌نامه در جهت هم افزایی، گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و توسعه مراکز آموزشی و پژوهشگاه‌ها به امضای دکتر محمد رضا زمانی رئیس پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری و دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید. 

همچنین دکتر میرزاده با توجه به نقش و اهمیت مراکز پژوهشی گفت: خوشحالیم که پژوهشگاه ژنتیک یک پژوهشگاه موفق در ایران است که از امکانات خوب و حیطه علمی بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین جای همکاری دانشگاه آزاد و پژوهشگاه خالی بود. 

وی افزود: در سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور بحث تکنولوژی به عنوان اولویت فناوری کشور قلمداد شده و ایران نیز در این زمینه با توجه به تحقیقاتی که از ۳۰ سال پیش تاکنون داشته و دانشمندانی که در این زمینه در کشور ما فعالیت می‌کنند ایران رتبه ۱۷ را در زمینه بیوتکنولوژی کسب کرده است. 

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص اینکه برخی مواقع مفاد بعضی از تفاهم نامه‌ها به خوبی پیگیری نمی‌شود، ابراز نگرانی کرد و گفت: خوب است که یک کارگروهی از دو طرف یعنی هم از طرف دانشگاه آزاد و هم از طرف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک مسئول پیگیری اجرای تفاهم نامه و مفاد آن باشند تا نتیجه بهتری بگیریم زیرا برخی از تفاهم نامه‌های دانشگاه‌های آزاد با مراکز تحقیقاتی هنوز به طور کامل مثمر ثمر واقع نشده‌اند. 

بر این اساس، امید است در برگزاری دوره‌های دکتری تخصصی در این زمینه و پذیرش دانشجو و اجرای طرح کلان ملی در زمینه ژنتیک و بایوتکنولوژی و همچنین رشته‌هایی که در حوزه بایو هستند همکاری خوبی داشته باشیم، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بین دانشگاه آزاد و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و برگزاری سمینارهای مشترک علمی داخلی و بین‌المللی از موارد قید شده در این تفاهم‌نامه است. 

بر اساس این گزارش، مدت اعتبار این تفاهم‌نامه که در هفت ماده، ۲۶ بند، چهار تبصره به امضای طرفین رسیده، سه سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق طرفین انجام خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار