با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو؛

بهره‌برداری از سد سرابی تویسرکان

سد سرابی تویسرکان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، استاندار همدان، مجمع نمایندگان استان همدان و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

​به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سد مخزنی سرابی تویسرکان با ظرفیت 11.5 میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیمی در سال امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

سد مخزنی سرابی از نوع سنگریزه‎ای هسته رسی بوده که آب مورد نیاز شرب، صنعت، کشاورزی و محیط‌زیست را به میزان 11.5 میلیون مترمکعب در سال تنظیم کرده و تامین می‌کند.

طول تاج این سد 287 متر بوده و از نظر اعتباری 70 درصد و از نظر فیزیکی 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که کار باقی مانده مربوط به آسفالت مسیر بوده و بدنه سد به صورت 100 درصد پیشرفت دارد.

عملیات اجرایی سد سرابی از سال 82 آغاز شده و تا پایان سال 92 نزدیک به 33 میلیارد و 200 میلیون تومان بر این پروژه هزینه شده است، همچنین امسال برای این پروژه در سال گذشته 55 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که 30 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

امسال برای پروژه سد مخزنی سرابی تویسرکان 30 میلیارد ریال اعتیار در نظر گرفته شده و برای اتمام کامل پروژه و پرداخت بدهی به پیمانکار به 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.