باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

داعش، به زودی نابود می‌شود/ کوشش مجدانه ارتش سوریه و عراق برای آزادسازی همه مناطق اشغالی

با توجه به پیشروی‌های ارتش عراق و سوریه در سرزمین‌هایی که توسط داعش اشغال شده هر روز درصدی از خاک عراق و سوریه آزاد می‌شود.

چند درصد خاک عراق و سوریه در تصرف تروریست‌هاست؟/ کوشش مجدانه ارتش سوریه و عراق برای آزادسازی همه مناطق اشغالیبه گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی باشگاه خبرنگاران، تروریستی‌های تکفیری حدود سه سال است که در منطقه به گسترش و ترویج ناامنی کمک می‌کند و آرامش نسبی غرب آسیا را به هم زدند.

این تروریست‌ها با کمک مالی کشورهای مرتجع منطقه، ‌کمک تسلیحاتی آمریکا، کمک پزشکی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و کمک لجستیک ترکیه در "گذرگاه مرشد تینار" به ترویج ناامنی کمک می‌کنند.

اما محور مقاومت و خط مقدم آن سوریه و عراق به خوبی در مقابل تروریسم تزریقی تکفیری‌ها ایستادگی کردند، برای مثال در سوریه آزادسازی "یبرود"، "رنکوس"، "الغوصیر" و آزادسازی گذرگاه راهبردی "الغوصیر"، اطراف دمشق(جوبر) و کوشش‌های در جهت رفع حصر شهرک "نبل" و "الزهرا" و تلاش برای بیرون راندن "جبهة‌النصره"، از منطقه "قلمون" از جمله این اقدامات است.

در عراق آزادسازی "جرف الصخر"، "عاملی"، "جلولا"، "اسعدیه"،‌ "سنجار"، "زمار"، "ضلوعیه"، "بیجی" و کوشش‌هایی برای تنگ کردن حلقه تروریست‌ها در "موصل" مرکز استان "نینوا" و "تکریت" مرکز استان "صالح‌الدین" و کوشش‌ها برای شکست تروریست‌ها در استان "الانبار" و پاکسازی کامل استان "دیالی" از جمله این کوشش‌ها است.

نظر رسانه‌ها چیست؟

سایت Long war journal درباره ادعای گروه تکفیری داعش و مناطق تحت تصرف آنها در عراق و سوریه نوشت آنها در(آوریل 2014) مدعی شدند در سوریه و عراق در استان‌های زیر مستقرند یا فعالیت دارند:  

استان "الحسکه" در سوریه، استان "دیرالزور" در سوریه، سه استان "الرقه" در سوریه، استان "حلب" و "حماة"، پنج استان "دمشق" در سوریه، شش استان "نینوا" در عراق، هفت استان "صلاح‌الدین" در عراق،‌ هشت استان "الانبار" در عراق.

سایت Syria hr درباره آزادسازی مناطق اشغالی از چنگال تروریست‌های داعش عنوان کرد: کوبانی پس از 112 روز تلاش از دست داعش خارج شد و آنها (تروریست‌های داعش) اولین بار در 6 اکتبر 2014 بنر خود را نصب کردند و اقدامات مجدانه برای آزادسازی از جمله اقدامات توپخانه‌ای و اصول مبارزان باعث کشته شدن(صدها تروریست) شد.

روزنامه NewYork Times درباره میزان تصرفات خاک سوریه و عراق توسط داعش عنوان کرد: دولت اسلامی(تروریست‌های داعش) کنترل بیشتری نسبت به سایر کشورهای اسلامی در عراق و سوریه دارند (تصرفات آنها در عراق و سوریه بیشتر از وسعت سایر کشورهاست)  از ماه آگوست استان "الانبار" صحنه به عقب و جلو رانده شدن داعش گردیده است.

روزنامه Dhe Guardian با اشاره به پیشروی نیروهای پیش مرگه کرد در استان "نینوا" نوشت: اخیرا نیروهای عراقی 185مایل مربع از استان "نینوا" را باز پس گرفتند این حدس وجود دارد؛ دولت عراق خود را برای بازپس‌گیری «موصل» که از ماه ژوئن در اشغال دولت اسلامی (تروریست‌های تکفیری داعش) است، آماده می‌کند.

روزنامه  Washington/Post در مقاله‌ای با عنوان(کردها اظهار داشتند دولت اسلامی را از نواحی عظیمی از شمال عراق عقب راندند) نوشت: نیروهای کرد مدعی شدند دولت اسلامی (تروریست‌های تکفیری) را از 300 مایل مربع از نواحی شمال عراق عقب راندند و قطع خطوط تدارکاتی موصل شاه کلید باز تصرف (آزادسازی) "موصل" است. عملیات چند جانبه‌ای با حضور 5 هزار نیروی کرد در منطقه خودمختار عراق کلید خورده است.

این روزنامه به نقل از "بارزانی" نوشت: موصل از استان نینوا بیش از پیش جدا شده و امیدوارم دولت عراق هر چه بیشتر در آزادسازی سایر بخش‌های این کشور از جمله موصل شرکت کند( ایفای نقش کند).

سایت شبکه CNN درباره رخدادهای جغرافیایی اخیر درعراق و سوریه نوشت: ماه گذشته یک ماه سخت برای دولت اسلامی بود و در ا ستان "دیالی" اقدامات خوبی صورت گرفت و در کوبانی در مرز سوریه پس از بالغ بر 100 روز این شهر در تصرف نیروهای کرد درآمد و تلفات سنگینی به فرماندهان و نیروهای دولت اسلامی(تروریست‌های تکفیری ) وارد شد.

سایت Citcypopulation درباره کشور سوریه نوشت: این کشور 185 هزار و 100 کیلومتر مربع وسعت و در دهه 80، 9 میلیون و 52 هزار و 628 نفر در سال 2011، به 21 میلیون و 377 هزار نفر رسید که بیش از 4 میلیون نفر در اثر جنگ آواره شدند.

سایت  Citcypopulation درباره عراق نوشت این کشور 434 هزار و 128 کیلومتر مربع وسعت دارد که جمعیت آن بیش از 12 میلیون نفر در دهه 80، بوده که به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است.

از مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که؛

1- تروریست‌های تکفیری در یک ماه گذشته شکست‌های سختی را متحمل شدند که آزادسازی استان "دیالی"، در عراق و آزادسازی شهر "کوبانی" در 5 کیلومتری مرز ترکیه با سوریه از رئوس شکست آنها است.
 
2- تروریست‌های تکفیری بالغ بر 30 درصد خاک عراق و سوریه را بر اساس نقشه‌ای که سایت World of War در دسامبر 2014 منتشر کرده است در اختیار دارد. 
 
3- نیروهای عراقی و کرد بر اساس منابع 185 تا 300 مایل مربع از استان نینوا را باز پس گرفتند.

به نظر می‌رسد؛ استان "دیرالزور" و "رقه" در سوریه و استان "نینوا" در عراق از پایگاه‌های مهم داعش به شمار می‌رود که در صورت سقوط آنها نابودی داعش قطعی خواهد بود و می‌توان آزادسازی کل سرزمین‌های سوریه و عراق را جشن گرفت که صد البته دو ماه آینده نبردهای سخت تری شکل می‌گیرد زیرا هر چه ارتش سوریه به دروازه‌های "رقه" و ارتش عراق به دروازه‌های "موصل " نزدیک می‌شود حیات تروریست‌های تکفیری بیشتر به خطر می‌افتد و آینده هم نونید امیدواری و هم نوید جنگ‌های سخت در این مناطق را می‌دهد.

گزارش: محمد زرچینی

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، موصل ، سوریه ، تروریست ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیعه
۱۱:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ببخشید من که ازخدا مه که داعش و حامیانشون به زودی زود نابود شوند سوریه از دست رفت
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۲۳:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
هرکسی از دل خودش خبر داره شاید ماگناهان زبادیکرده باشیم ولی هداشاهده این داعش از حیوانات کمترن که انسانارواینجوری میکشن به یاری خداشرشون کم میشه ولی ایناباید درس عبرتی باشه براماایرانی هاکه اختلافات قومی روکناربذاریم و حفظ وطنمون بپردازیم زنده باد ایران من وما.درخصوص عرب هابایدبگم اونا خیلی پرروشدن ولی دراخراوناهم میفهمن نبایدبه امریکادل مبستن وبااین کارهافقط خودشونوبدنام میکنن منطفه خاورمیانه بایدامن ترین منطقه مسامانان چه شیعه چه سنی و...باشه وی مثل خوب هست که میگه خوبی میمونه ظلم ظالم ریشه کن میشه وامیدوارم ماهمه باهم متحدشیم...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۰۶ ۱۱ تير ۱۳۹۴
ان شاء الله به یاری خداوند هر چه زودتر شکست این ملعونین سیاه دل رو شاهد خواهیم بود .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
این اشغالها نباید کشته شوند باید به کشور خود برگردند. تا پدر دولتهای خودشونو در بیارن
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۷:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
این داعشی ها را نباید کشت
به دولت عراق و سوریه بیشنهاد می کنم به جای انهدام داعش، راه را برای خروج آنان به سمت عربستان یا ترکیه باز کنند تا مدتی هم حامیان آنان مزه میزبانی این غده سرطانی جدید را بچشند
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
به امید پیروزی‌ کامل و مقتدرانه ی نیروهای عراقی و سرنگونی کامل گروهک نامشروع داعش
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۱۳:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
ای کاش نیروهای نظامی و مردمی سوریه و عراق طوری این حیوانات به ظاهر انسان را محاصره کنند که چاره ای جز ورود به خاک حامیشان عربستان نداشته باشند.
آخرین اخبار