یک کارگردان تئاتر:

در تولید نمایش صبح در بیمارستان بستری بودم و عصر سر تمرین می‌رفتم

مصطفی عبداللهی می‌گوید تئاتر برایش قداست دارد و در زندگی‌اش تاثیر گذار است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مصطفی عبداللهی که با نمایش «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی در بخش مهمان این دوره از جشنواره حضور دارد، با اشاره به دلایل انتخاب این متن گفت: اثر هنری باید بتواند با تماشاگران زمان خودش ارتباط برقرار کند و بیان‌گر حرف آنان باشد. نمایشنامه «در اعماق» دارای چنین خصوصیاتی بود، به این دلیل آن را برای اجرا برگزیدم.

او با بیان این‌که نمایش «اعماق» اجرایی کلاسیک دارد، توضیح داد: شاید این اثر مانند کارهایی که بتواند همه نوع تماشاگری را راضی از سالن بیرون بفرستد، نباشد. با این حال معتقدم اگر کار درست شکل بگیرد، تماشاگر به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند و متوجه طولانی بودن متن نخواهد شد.

این کارگردان با اشاره به سختی‌های اجرای تئاتر توضیح داد: نمایشی که اکنون مشغول اجرا و تولید آن هستیم، بدون هیچ منفعت مالی برای اعضای گروه است. بچه‌ها با عشق سر کار می‌آیند و با جان و دل کار می‌کنند. متاسفانه قدر این افراد و کاری که انجام می‌دهند، دانسته نمی‌شود.

مصطفی عبداللهی گفت: هر وقت فرصت به‌دست آورم، کار می‌کنم. تئاتر برای من قداست دارد و در زندگی‌ام تاثیر گذار است. در طول تولید نمایش «در اعماق» ده‌ها بار بستری شدم، به گونه‌ای که صبح در بیمارستان به‌سر می‌بردم و عصر به تمرین می‌رفتم. برای همین تئاتر شگفت انگیز است.

نمایش «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی و کار مصطفی عبدالهی، شنبه 11 بهمن‌ماه در دو نوبت 17 و 19:30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

محسن بهرامی، علی زرینی، محمد پور‌حسن،  عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، مهدی طهماسبی، محسن زر‌آبادی، مهدی زمینه‌پرداز، سیامک حلمی، شهین علیزاده، زندیش حمیدی، صنم صالحی، فرناز جهان‌سوز، لیلا ارجمندی و ... بازیگران این اثرند.سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.