حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

شکل‌گیری سامانه الکترونیکی کالای نفت برای نخستین بار در کشور

معاون وزیر نفت در امور مهندسی از کدگذاری بیش از یک میلیون قلم کالا در صنعت نفت تا پایان امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای یکپارچه‌سازی و تلفیق سیستم‌های کدینگ کالا و تجهیزات صورت می‌گیرد تا شناسنامه قابل قبولی از تمام کالاهای موجود در صنعت نفت ارائه شود.

سیدعماد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از کدگذاری بیش از یک میلیون قلم کالا در صنعت نفت تا پایان امسال خبر داد و گفت: تعیین ضوابط فنی و مهندسی و بکارگیری آن در توسعه میادین نفتی از جمله اقدامات این وزارتخانه است که برای اولین بار در وزارت نفت سامانه الکترونیکی کالای نفت شکل می‌گیرد که تمام مناقصه‌های خرید کالا در تمام شرکت‌های تولیدی را رصد می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تصریح کرد: در راستای یکپارچه سازی و تلفیق سیستم های کدینگ کالا و تجهیزات، یک میلیون و 190 هزار قلم کالا در صنعت نفت تا پایان امسال کدگذاری خواهد شد تا شناسنامه قابل قبولی از تمام کالاهای موجود در صنعت نفت داشته باشیم.

به گفته وی، سامانه الکترونیکی کالای نفت در راستای یکپارچه سازی سیستم های نرم افزاری زنجیره تامین کالا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

امضای تفاهم‌نامه استانداردسازی و بومی‌سازی استانداردهای بین المللی صنعت نفت در آینده نزدیک

حسینی ادامه داد: به طور معمول در توسعه میادین بعد از انجام مطالعات، به یک مشکل عمده به نام استانداردسازی و بومی سازی استانداردهای این حوزه می رسیم که برای حل این موضوع، درحال عقد تفاهم نامه مشترک وزارت نفت با سازمان ملی استاندارد هستیم تا بتوانیم مشکل استانداردهای بومی خود را با ایجاد آزمایشگاه های مرجع حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث های مرتبط با استاندارد، چالش عمده ما در منطقه است و متاسفانه بحث های مرتبط با کالاها و تجهیزات نفتی ما در داخل کشور تولید می شود الان فاقد استانداردهای لازم هستند که امیدواریم با ایجاد این آزمایشگاه ها و تدوین استانداردهای لازم، به این مشکل فائق آییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار