کریمیان به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

معاوضه پسماند خشک با اقلام بهداشتی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از تعویض پسماندهای خشک با اقلام بهداشتی و شوینده در غرف بازیافت خبر داد.

 حسن کریمیان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که فرآیند مدیریت پسماندهای خانگی شهر تهران به صورت ویژه انجام می‌شود، اظهار کرد: ادارات بازیافت در تمام مناطق 22گانه از طریق بخش خصوصی و با 2 روش اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک و تر می‌کند.
 
وی افزود: روش اول جمع‌آوری پسماند خشک از طریق خودروهای ملودی‌دار و مراجعه آن‌ها حداقل هفته‌ای یک بار به درب منازل و روش دوم خرید روزانه پسماند خشک شهروندان توسط غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح شهر است.
 
کریمیان با بیان این که مقرر شده که در شهرک‌های محصور نسبت به جمع‌آوری مکانیزه این گونه پسماندها از طریق نصب مخازن آبی ویژه خشک اقدام شود، تصریح کرد: بالغ بر 600 دستگاه وانت و 350 غرفه بازیافت در امر جمع‌آوری پسماند خشک شهر فعالیت دارند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ادامه داد: این سازمان با استقرار غرف بازیافت در نقاط مختلف شهر از جمله نقاط پر تردد همچون میادین میوه و تره‌بار، به جمع‌آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان می‌پردازد و طی این فرآیند شهروندان پسماندهای خشک تفکیک شده خود را به نزدیک‌ترین غرفه بازیافت تحویل داده و در قبال آن، اقلام بهداشتی و شوینده، لوازم و تحریر و... دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان در غرفه‌های بازیافت به صورت روزانه و با توجه به قیمت روز بازارهای رسمی تعیین شده و این موضوع توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرد.
 
کریمیان با بیان این که جمع‌آوری هفتگی پسماندهای خشک توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: در این روش که از ابتدای اجرای طرح تفکیک پسماندهای خشک در مبدأ مورد توجه قرار گرفته بود پیمانکاران بخش خصوصی مورد تأیید شهرداری تهران با مراجعه هفتگی به محلات تعیین شده نسبت به جمع‌آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان اقدام می‌کنند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ادامه داد: کارشناسان متخصص و آموزش‌دیده پیمانکاران بخش خصوصی با حضور در محلات و مراجعه به درب منازل نسبت به ارائه کاتالوگ و بروشورهای آموزشی و فرهنگی به آموزش چهره به چهره شهروندان از جمله زنان خانه‌دار پرداخته و در پایان مخازن کارتن پلاست و کیسه‌های مخصوصی را جهت جمع‌آوری پسماندهای خشک در اختیار شهروندان قرار می‌دهند و خودروهای مخصوص جمع‌آوری پسماندهای خشک در این روش به ملودی‌های مخصوصی مجهز بوده که در هنگام ورود به محله مورد نظر جهت آگاهی شهروندان نسبت به نواختن آن اقدام می‌کند.
 
وی با تأکید بر این که علی‌رغم تمامی اقدامات صورت گرفته و همکاری بسیاری از شهروندان،‌ باز هم مقدار قابل توجهی از پسماندهای خشک و تر در محل تولید با یکدیگر مخلوط شده و به صورت روزانه درون یکی از مخازن مکانیزه نصب موجود شده در سطح شهر تهران قرار می‌گیرند، گفت: پسماندهای مخلوط موجود در این مخازن به صورت روزانه توسط ناوگان مکانیزاسیون خدمات شهری جمع‌آوری و پس از تکمیل ظرفیت خودروها، پسماندهای بارگیری شده به 11 ایستگاه انتقال پیدا می‌کند.
 
وی با بیان این که در ایستگاه‌های انتقال میانی، پسماند موجود در خودروهای مکانیزه به درون مخازن بزرگ‌تر سمی‌تریلی‌ها تخلیه شده و فشرده می‌شوند، تصریح کرد: سمی‌تریلی‌ها نسبت به خودروهای مکانیزه (با ظرفیت 2 تا 6 تن) از ظرفیت بارگیری بیشتری معادل (18 تا 22 تن) برخوردار بوده و جهت انتقال پسماند از ایستگاه‌های انتقال میانی به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه مورد استفاده قرار می‌گیرند و خودروهای مکانیزه پس از تخلیه بار خود مجدداً جهت جمع‌آوری پسماند موجود در مخازن به سطح مناطق بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بهداشت ، پسماند ، تعویض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار