اجرای سه طرح بزرگ راهسازی در خوزستان

مديرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی از اجرای سه طرح بزرگ درخوزستان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نورزاد در ديدار استاندار خوزستان گفت: اين شرکت سه طرح  بزرگ در خوزستان دارد که يکي از اين ها ورودي استان از انديمشک تا بندر امام شامل انديمشک، دزفول، شوشتر ، شوشتر– اهواز و اهواز _ بندر امام است.

وي افزود: محورهاي ديگر هم شامل ايذه ، باغملک، ميداوود، رامهرمز و بهبهان و آبادان – ماهشهر و ماهشهر – هنديجان است.

استاندار خوزستان هم در اين ديدار گفت: جاده هاي ارتباطي اين استان براي توسعه روابط با عراق گسترش يابد و بهسازي و نوسازي شود.

مقتدايي با بيان اينکه 40درصد واردات کشور از جاده هاي خوزستان انتقال مي يابد افزود : به اين منظور محور آبادان - ماهشهر و هنديجان که يکي از محورهاي پرتردد خوزستان است به توجه ويژه اي نياز دارد و محور انديمشک ، اهواز آزاد راه شود.

وي اظهارداشت: احداث جاده ميانبر مسجد سليمان  يکي از دغدغه هاي جدي است و  محور  اهواز-چذابه که در چارچوب کاروان هاي راهيان نور و ارتباط تجاري با عراق براي خوزستان حياتي است و وزارت راه و شهرسازي توجه ويژه اي به راه هاي استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اينکه  شرکت هاي بزرگ نفتي، فولادي و پتروشيمي براي حمل کالاهاي خود از محورهاي ارتباطي استان بهره مي برند و در آنها تردد دارند ادامه داد: اگر يک درصد عوارض کارخانجات و صنايع براي نوسازي، بهسازي و راهداري اختصاص يابد راه هاي استان متحول مي شود.

وي همچنين از افزايش تجارت با عراق و صادرات به اين کشور از 400 ميليون دلار به 900 ميليون دلار خبر داد و گفت: تبادل تجاري گسترش يافته اما جاده هاي خوزستان تغييري نکرده است؛ براي گسترس راه هاي خوزستان دولت مصوبه و يا اعتبار اختصاص دهد و در حوزه راه در خوزستان، وزارت نفت 32 طرح دارد که اينها بايد به اداره راه و شهرسازي محول شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار