افراد شب‌کار به این بیماری‌های چشمی مبتلا می‌شوند

شب‌کاری، خستگی چشم و تیرگی اطراف آن را به دنبال دارد.

محمد کی‌پور، اپتومتر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شب‌کاری به طور معمول ریتم عمومی بدن را تغییر می‌دهد و در صورتیکه فرد سابقه این مسئله را نداشته باشد در اثر آن مشکلات توازن هورمونی در بدن وی ایجاد می‌شود و به تبع آن ریسک بیماری‌های گوناگون از جمله مشکلات چشمی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای افراد شب‌کار اظهار داشت: افرادیکه بنابر شغل خود مجبور به شب‌کاری هستند، برای جلوگیری از مشکلات چشمی ناشی از این مسئله الگوی خواب خود را در یک پروسه زمانی مشخص تنظیم کنند به دلیل آنکه کیفیت خواب در پیشگیری از ناهنجاری‌های چشمی مؤثر واقع می‌شود.

این اپتومتر ادامه داد: رژیم غذایی مناسب و سرشار از آنتی‌اکسیدان به افراد شب‌کار کمک می‌کند تا از ابتلا به بیماری‌های چشمی جلوگیری کنند به دلیل آنکه شب‌کاری، خستگی چشم و تیرگی اطراف آن را به دنبال دارد.

کی‌پور با اشاره به بیماری‌هایی که در اثر شب‌کاری برای فرد به وجود می‌آید، تصریح کرد: ضربان‌دار شدن پلک از جمله بیماری‌هایی است که در اثر شب‌کاری برای فرد به وجود می‌آید، همچنین در اثر انجام این مسئله، احتمال بروز ضایعات شبکیه‌ای و سکته‌های چشمی در افراد افزایش می‌یابد و مهمترین مسئله برای افراد شب‌کار، تنظیم خواب آنها است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شب کاری ، چشم ، پلک ، ناهنجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار