به ناخن‌های خود توجه کنید

عوامل مختلفی از جمله ارثی یا التهابی، باعث تغییر در شکل و ماهیت ناخن می شود یکی از عوامل فرو رفتن ناخن در گوشت، مشکلات ژنتیکی ناخن است.

مسعود داودی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: مهم‌ترین دلیل فرو رفتن ناخن در گوشت را می‌توان علل فیزیکی دانست مثلا کفش فرد تنگ باشد یا ضربه‌هایی که می‌خورد یا کوتاه کردن نادرست هست که شامل کوتاه کردن ناخن از انتها است که معمولا توصیه می شود، ناخن‌ها را به خصوص ناخن شست پا از انتها  گرفته نشود و یک مقدار لبه‌ی آزاد ناخن بیرون قرار گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است دلیل دیگر فرو رفتن ناخن در گوشت، مشکلات ژنتیکی ناخن باشد. مثلا صفحه‌ی ناخن نسبت به اطراف ناخن کوچک‌تر باشد و گاهی امکان دارد در افراد هنگام تولد نشان ندهد ولی بعدا آشکار شود و ناخن دچار تغییر شکل و تغییر ماهیت شود.

داودی بیان کرد: بیماری التهابی صفحه ناخن و ناخن می‌توانند ناخن را مستعد به رشد داخل گوشت کند مثلا بیماری قارچی ناخن چون رشد ناخن را کم می‌کند و صفحه‌ی ناخن یک کمی کوچک‌تر می شود و یا در مواردی عامل فیزیولوژی مثلا ورم در حاملگی می تواند در مورد ناخن به خصوص ناخن پا در فرو رفتن ناخن در گوشت تأثیر بگذارد.




انتهای پیام/

برچسب ها: ناخن ، التهاب ، ژنتیک ، کفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار