آرایشگاه های زنانه ای که همه کار می کنند

هرگونه سهل انگاری در برخورد با اینگونه آرایشگاه ها که اتفاقا نام بعضی از آرایشگران مطرح نیز در آنان دیده می شود می تواند در درازمدت تبعات خطرناکی برای بوشهر به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این روزها برخی آرایشگاه های زنانه در بوشهر وجود دارند که به انواع و اقسام کارهای پزشکی و غیرپزشکی دست زده و به همین دلیل سلامت جامعه را به مخاطره انداخته اند.

از انواع و اقسام تاتو گرفته تا توزیع داروهای لاغری، تزریق انواع ژل، استفاده از اشعه و بوتاکس و برخی کارهایی که در حوزه پزشکی بوده و می بایست در شرایط خاصی انجام شوند همه و همه از فعالیت های آرایشگاه هایی است که گاها بعضی عملکردشان با اعتراض مشتریان هم مواجه شده و برخی اوقات به مراجع قضایی نیز کشیده می شود.

تهدید سلامت نسل امروز و فردا
این آرایشگاه ها که ظاهرا نظارت چندانی بر روی آنان صورت نمی گیرد امروزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکزی هستند که به دلیل عمومیت آن در بین بانوان می توانند سلامت نسل فعلی و آینده را تهدید کنند.

ورود این آرایشگاه ها به فعالیت های پزشکی بدون برخورداری از تخصص های لازم و تبلیغات مکرر آن ها بر انجام کارهایی که فقط و فقط می بایست تحت شرایط و مکان های خاص انجام گیرد از جمله معضلاتی است که اگر دستگاه مربوطه به خصوص ناظرین بهداشت چاره ای برای نظارت دقیق تر و برخورد با آن ها نیندیشند در آینده با چالش جدی مواجه خواهند شد.

دریافت پول های هنگفت و دخالت آرایشگران تازه کار در حوزه پزشکی
در حقیقت دریافت پول های هنگفت و درآمد بالای ناشی از بعضی فعالیت ها موجب شده بسیاری از آرایشگران تازه کاری که مدت کمی فعالیت خود را آغاز کرده و حتی الفبای آن را هم نمی دانند با ورود به حوزه پزشکی کارهایی را انجام بدهند که هر پزشکی نیز قادر به انجام آن ها نمی باشد.

متاسفانه برخی بانوان بوشهری نیز به دلیل چشم و هم چشمی و عدم اطلاع کافی از آسیب هایی که ممکن است در اثر این کارها ببینند به راحتی تسلیم بعضی تبلیغات سودجویان و فرصت طلبین شده و بدین ترتیب هم پول های زیادی خرج می کنند و هم به سلامتی خود آسیب می رسانند.

تخلفات آشکار برخی آرایشگاه های اسمی در بوشهر
تخلفات در حوزه آرایشگاه های زنانه در بوشهر بسیار بالاست و به دلیل برخی ملاحظات نمی توان از آن ها نام برد و جالب این که بعضی از این تخلفات توسط آرایشگاه هایی صورت می گیرد که باصطلاح اسمی بوده و مسئولین به خصوص بازرسین نظارتی به راحتی می توانند آن ها را شناسایی کرده و تذکرات لازم را به آنان بدهند.

سهل انگاری رسانه ها به خصوص صدا و سیما در اطلاع رسانی ها
البته در این بین نباید سهل انگاری برخی رسانه ها به خصوص صدا و سیما را نادیده گرفت زیرا عدم تهیه و تولید برنامه های آموزشی و آگاهی دادن به بانوان از انجام برخی کارهای خطرناک در این آرایشگاه ها موجب شده تا بسیاری از دختران کم سن و سال بدون آگاهی و فقط برای بزرگ نمایی و اثبات خود به دیگران دست به کارهایی بزنند که قطعا با افزایش سن و بالارفتن تجاربشان از انجام آنان ها دوری می کنند.

از طرفی نفوذ برخی از این آرایشگاه ها و روابط دوستانه آنان در بعضی مکان ها نیز مانع از برخورد قاطع با آنان شده به طوری که این روزها زبانزد برخی بانوان در سطح شهر هستند.

برخی آرایشگاه ها؛ اماکنی خطرناک برای جامعه
به هر حال؛ امروزه یکی از مهم ترین اماکنی که با انجام کارهای خطرناک سلامتی جامعه را تهدید کرده و برای این تهدیدات هم پول های هنگفتی دریافت می کنند آرایشگاه های زنانه بوشهر بوده که با دخالت در حوزه پزشکی گاها باعث بروز برخی دردسرها نیز می شوند.

بدیهی است هرگونه سهل انگاری در برخورد با اینگونه آرایشگاه ها که اتفاقا نام بعضی از آرایشگران مطرح نیز در آنان دیده می شود می تواند در درازمدت تبعات خطرناکی برای بوشهر به همراه داشته باشد.

البته در این بین آرایشگاه هایی نیز وجود دارند که با رعایت مسایل بهداشتی و خودداری از هر گونه فعالیت های پزشکی و کارهایی که مربوط به آرایشگران نمی باشد، فقط ذهن خود را بر خدمت به بانوان و دختران بوشهری متمرکز کرده و از این راه روزی حلال به دست می آورند اما هدف، آرایشگاه ها و اماکنی هستند که بدون درنظر گرفتن اخلاقیات و با دخالت در حوزه های مختلف باعث به وجود آمدن شرایطی می شوند که هر گونه سکوت و نادیده گرفتن آن ها باعث بروز اتفاقات ناگوار در آینده خواهد شد. 
برچسب ها: آرایشگاه ، زنانه ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار