مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران:

فعاليت‌های بندر صيادی زرآباد توسعه می‌يابد

مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از توسعه فعالیت‌های بندر صیادی زرآباد در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

فعاليت‌های بندر صيادی زرآباد توسعه می‌يابدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، محسنعلی گلشنی گفت: ساخت بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر صیادی جنوب کشور به اتمام رسیده و راه دسترسی آسفالته نیز به سمت این بندر صیادی ایجاد شده است. 

وی گفت: با توجه به پتانسیل بالای بندر صیادی زرآباد قصد داریم فعالیت‌های صیادی این بندر را در آینده نزدیک توسعه دهیم. 

گلشنی افزود: به زودی فعالیت‌های صیادی برخی از بنادر صیادی استان سیستان و بلوچستان به بندر صیادی زرآباد انتقال خواهد یافت. 

وی ایجاد جایگاه سوخت روی اسکله زرآباد را یکی دیگر از مزایای این بندر صیادی بیان کرد.  
گلشنی همچنین از برنامه سازمان شیلات ایران برای واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این بندر صیادی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بندر صیادی زرآباد یکی از مدرن‌ترین بنادر صیادی کشور است که در سال ۱۳۹۰ بهره برداری اولیه آن به منظور خدمات رسانی به جامعه صیادان آغاز شده است. 

به گفته وی، به منظور تکمیل طرح بندر صیادی زرآباد، ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته که ۴۰ میلیارد ریال برای آسفالت راه دسترسی و ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به منظور تکمیل لایروبی بندر صیادی زرآباد هزینه شده است. 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه برای ساخت بندر صیادی زرآباد ۱۱۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اعتبار برآور شده بود اما تاکنون ۲۶۴ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال هزینه شده است. 

به گفته گلشنی، بندر صیادی زرآباد که عملیات ساخت آن از سال ۷۳ آغاز شده است ظرفیت تخلیه سه هزار تن صید دارد. 

وی گفت: ساخت موج شکن به طول هزار و ۵۲ م‌تر، اسکله به طول ۱۱۰ متر و لایروبی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مکعب از طرح‌های اجرا شده در ساخت بندر صیادی زرآباد بوده است. 

مدیر کل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ساختمانهای پشتیبانی و سوله روی اسکله به مساحت دو هزار و ۳۸۰ متر مربع و راه دسترسی از بندر به گالک به طول ۱۵ کیلومتر را از دیگر ویِژگی‌های بندر صیادی زرآباد بیان کرد. 

زرآباد از بخش‌های شهرستان کنارک واقع در استان سیستان و بلوچستان است که صیادی و باغداری مهم‌ترین شغل ساکنانش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، صیادی ، زرآباد ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار